Δρόμοι του πουθενά
Κώστας Τζαναβάρας
Λίγα λόγια για εμένα
Oberon, chief των ξωτικών
(διαβάστε περισσότερα)
Θέσεις


Νέμεσις.
664 αναγνώστες
Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010
14:33

Νέμεσις.

 

Το δίλημμα «Δικαιοσύνη ή Νέμεσις ;» υποθέτω ότι σε απασχολεί φίλε. Αλλιώς δ-ε-ν θα σκότωνες την ώρα σου στο blog μου.

Υποθέτω επίσης ότι έχεις φροντίσει τις εγκυκλοπαιδικές σου γνώσεις επί του όρου. Αιγυπτιακή θεότητα και τα συναφή.

 

Εδώ – φυσικά – περιμένεις να σου πω το νόημα που βγάζω εγώ και μάλιστα με δικά μου λόγια. Εσύ θα τα σκεφθείς – αν θες –, θα τα σταθμίσεις – όπως θες –, θα αποφασίσεις - ό,τι θες -, θα κάνεις ό,τι σου γουστάρει.

Και θα υποστείς τις συνέπειες των επιλογών σου, ανεξάρτητα από το τι λέω εγώ.

 

Πάμε !

Νέμεσις είναι αυτό που λέμε «Θεία Δίκη».

Αυτό που υπάρχει σε όλες τις θρησκείες, ανεξάρτητα σε ποιόν θεό πιστεύει η κάθε μία.

Ο άνθρωπος ξέρει ότι μπορεί να γλυτώσεις από τη Δικαιοσύνη, μπορεί να γλυτώσεις από το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά από τη Θεία Δίκη όχι.

«Αργεί, αλλά δ-ε-ν λησμονεί» αγορίνες.

 

Και όταν λέμε το ως άνω, εννοούμε ότι σε βρίσκει ακόμα και στον τάφο.

Όταν λέμε «όλα εδώ πληρώνονται», εννοούμε και όλα και εδώ και πληρώνονται …

 

 

 

Η Νέμεσις είναι αμείλικτη.

 

Η Νέμεσις δεν ξέρει από απολογίες, συνηγόρους, ενστάσεις, εφέσεις, αναιρέσεις.

 

Η Νέμεσις δεν ξέρει από «σπασμένα τηλέφωνα» και υπεκφυγές.

 

Η Νέμεσις – κυρίως – είναι εξατομικευμένη τιμωρία.

 

 

Δηλαδή;

 

Πολύ απλά σε βρίσκει, στα λέει χύμα στα μουγκά και η τιμωρία είναι εκεί ακριβώς που σε πονάει περισσότερο. Εσένα, όχι όσους έχουν κάνει τα ίδια με εσένα. Ούτε κλικ παραδίπλα.

 

Αν σκότωσες π.χ. η Δικαιοσύνη σε στέλνει φυλακή ή σε εκτελεί, η κοινωνία σε κρίνει όπως τη βολεύει, αλλά η Νέμεσις θα σου βρει ακριβώς το σημείο που θα πονέσεις περισσότερο.

 

Εσύ.

 

 

 

Φυσικά θα ζητήσω την προσοχή σου, φίλε, σε μια ακόμα αλλόκοτη ιστορία του αλλόκοτου αυτού τόπου.

 

Πρόκειται για ένα άνθρωπο που η Δικαιοσύνη δεν σκέφθηκε ποτέ να τον καθίσει στο εδώλιο. Ίσως δεν είχε καν τη δύναμη να το κάνει.

 

Ένα άνθρωπο που το κοινό περί δικαίου αίσθημα όχι απλώς δεν τον έχει όχι καταδικάσει, όχι κατακρίνει, όχι σχολιάσει, αλλά αντιθέτως τον έχει εικόνισμα.

 

Ένα άνθρωπο περίπου υπόδειγμα που έχει δώσει ψωμί να φάνε χιλιάδες άνθρωποι και που έχει κάνει μια τεράστια αγαθοεργία για τον τόπο μας.

 

 

 

 

 

Αριστοτέλης Ωνάσης.

 

Εισαγωγή : Αν δ-ε-ν ξέφυγε από τη Νέμεσι ο ως άνω, ποιος θα ξεφύγει;

 

 

Απορίες : Τι έπαθε ο Ωνάσης, τι κακό έκανε, τι τα σκαλίζεις;

 

 

 

Τι έπαθε ;

 

Έχασε το γιό του. Αυτόν που, αν ζούσε, θα ήταν αλλιώς η χώρα μας και – κυρίως – άλλη η ζωή και ο θάνατος του Αριστοτέλη.

 

 

Λεπτομέρειες :

 

Τον είδε να ψάχνει την ευτυχία με γυναίκες στην ηλικία της μάνας του.

 

Τον είδε νεκρό, χωρίς να μπορεί να αγοράσει την αλήθεια. Ήταν μια μαλακία ή εκ προθέσεως; Ή, αν την αγόρασε τελικά, να πονάει η αλήθεια της.

 

«Είδε» την κόρη του στα χέρια του κάθε τσόγλανου, γιατί δεν ήταν σε θέση να εμπνεύσει κάτι σε κάποιον.

 

«Ακούει» τη λέξη «κατάρα» στο στόμα κάποιας που πονάει τον Αριστοτέλη να το ακούει …

 

«Βλέπει» τον Σκορπιό σε πωλητήριο όχι για οικονομική ανάγκη.

 

«Βλέπει» την Ολυμπιακή …

 

Και – κυρίως – πέθανε από πίκρα.

 

 

 

Αυτά τα ολίγα από την Νέμεσι εξαιρετικά αφιερωμένα σε ένα σπάνιο άνθρωπο.

Τι σπάνιο και κουραφέξαλα. Μοναδικό !

 

 

 

Μπας και τον αδίκησε;

 

Τι έκανε ; Τι έκανε και δ-ε-ν το ξέρουμε;

 

 

Τα ξέρουμε και τα παραξέρουμε, τα γράφει π.χ. μια βιογραφία του που έχω διαβάσει.

Όχι κουτσομπολίστικη. Ουσιαστικά αυτοβιογραφία καθ’ υπαγόρευσιν.

 

Σιγά μην καθόταν να γράψει.

 

 

(«Σιγά μην καθήσω να το διαβάσω» είπε ένας άλλος, που του χάρισα κάποτε το βιβλίο. Ούτε που θυμάται πού το έχει, ούτε ότι έχει αφιέρωση από καρδιάς).

 

 

 

«Πες το και μας έσκασες!»

 

Αν διαβάσει κανείς το συγκεκριμένο βιβλίο θα πει αβίαστα : «και λοιπόν;»

 

«Τι μας τσαμπουνάς ρε oberon

 

 

Είναι πολύ απλό : αυτά που του βρήκε η Νέμεσις, για τους περισσότερους – αν όχι όλους –, είναι κατορθώματα !

 

Και έχουμε δικαιολογία : ως κατορθώματα τα παρουσιάζει ο συγγραφέας.

 

Καλά κατάλαβε τι του έλεγε ο περί ου ή άλλα αντ’ άλλων; Τρέχα γύρευε.

 

 

 

Τι «κατορθώματα» του βρήκε στην βιογραφία του ; Η γνώμη μου, έτσι ;

 

 

1.      Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να βουλιάξει ένα καράβι του, αν η ασφάλεια θα πλήρωνε καλύτερα από το αγόϊ. Αν πέθαιναν κάποιοι, θα έστελνε τσεκ στη χήρα. Κέρδος.

2.      Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να παντρευτεί κάποια κ-α-ι για τα λεφτά της και να την στίψει σαν λεμονόκουπα στην κατάλληλη ώρα. Κέρδος.

3.      Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να αγοράσει την τέως Πρώτη Κυρία μιας «μικρής» χώρας, τρέχα γύρευε για ποιο λόγο. Κέρδος, ματαιοδοξία ή και τα δυο;

4.      Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να μπει για τα καλά (νωρίτερα) στο ρουθούνι της «μικρής» χώρας, κάνοντας κάτι μπίζνες της … πλάκας με τη χώρα που κολύμπαγε στο πετρέλαιο. Κάτι που άλλος όχι απλώς δεν θα μπορούσε να κάνει, όχι να διανοηθεί ότι μπορούσε να κάνει, αλλά ούτε καν να φαντασθεί ! Και τα δυο !

5.      Και να γλυτώνει, με το χοντρο-αζημίωτο βεβαίως, από τις συνέπειες του 4, όταν έκλεισε η διώρυγα του Σουέζ. Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να προκαλέσει το κλείσιμο χρηματοδοτώντας μια επανάσταση ! Μπορούσε κάλλιστα να το σκεφθεί σαν διέξοδο (και τι διέξοδο !)  στο πρόβλημά του. Μικρή λεπτομέρεια αν το έκανε ή του έκατσε ! Και τα τρία !

6.      Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να σκοτώνει ων ουκ έστι αριθμός φάλαινες στα ανοικτά του Περού. Ούτε τα χωρικά ύδατα τον ενδιέφεραν, ούτε οι διεθνείς αντιδράσεις στο έγκλημα. Κέρδος.

7.      Δ-ε-ν είχε κανένα πρόβλημα με ό,τι γούσταρε γενικά … Άβυσσος.

 

 

Τι έκανε στη ντίβα ;

 

Την ενέπνευσε φυσικά ! Δ-ε-ν βγαίνουν τέτοιες φωνές για το δύσμοιρο σύζυγο, ούτε για τις αδερφές των καλλιτεχνικών κύκλων.

 

Πρέπει να έχεις βάλει στο μάτι έναν τύπο σαν τον περί ου για να τραγουδήσεις όπως καμία άλλη πριν και μετά ! Ναι ή όχι;

 

Και, αν σε ποτίσει φαρμάκι, τραγουδάς τα ατραγούδιστα ever.

 

Τι άλλο της έκανε, εκτός που την άφησε στα κρύα του λουτρού;

 

«Ταπείνωσε» το λαρύγγι της. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Όποιος δ-ε-ν κατάλαβε ας το ψάξει, αν ενδιαφέρεται φυσικά.

 

Το «έγκλημα πού είναι ;» θα ρωτήσει κάποιος που κατάλαβε.

 

Φυσικά δεν είναι στην καθ’ αυτό πράξη. Κάθε γυναίκα το κάνει αν γουστάρει. Και κάθε άντρας το δίνει αν γουστάρουν και οι δύο.

 

Η άποψή μου : Το έγκλημα είναι ότι το είπε στους άλλους. Αν είχε μείνει μεταξύ τους no problem. Και μην τα ρίξει κανείς στους παπαράτσι, γιατί, αν ήθελε να μείνει μυστικό το συμβάν, τους είχε τάκα – τάκα κρεμασμένους να βλέπουν τον Τίβερη ανάποδα. Δ-ε-ν είχε πρόβλημα να το κάνει κ-α-ι αυτό. Αν ήθελε …

 

 

 

Πως λάδωνε ;

 

Κατ’ αρχήν πώς λαδώνει όλος ο κόσμος.

 

Θα μου δώσεις τη δουλειά, θα εισπράξω και θα σου δώσω Χ% στις εισπράξεις μου. Τα βασικά. Νηπιαγωγείο σαν να λέμε!

 

Θα σου δώσω τη δουλειά, αλλά θέλω όταν υπογράψουμε σύμβαση να μου δώσεις τα μισά μπρος. Κάτι σαν μπαρμπούτι. Πέντε μπρος και δέκα πίσω ! Δημοτικό.

 

Θα σου δώσω τη δουλειά, αλλά θέλω όλα τα λεφτά με τη σύμβαση. Και μετά «δεν σε ξέρω δεν σε είδα». «Άμα θες, υπάρχουν και άλλοι. Σκέψου το και πες μου !». Γυμνάσιο.

 

Θα σου δώσω τη δουλειά, αλλά θέλω όλα τα λεφτά με την απόφαση ανάθεσης. «Κανόνισε εσύ μετά τα κουμάντα σου !». «Και πού είσαι ; Αν θες, έτσι;». Πανεπιστήμιο. Εκεί είμαστε σήμερα !

 

 

Τι έκανε ο υπ’ όψιν πριν σαράντα και βάλε χρόνια ;

 

Έμπαινε στο γραφείο του Αρχηγού Κράτους Χ για να κάνει χοντρές δουλειές ! Όχι σαν τους φτωχομπινέδες τους σημερινούς.

 

Έμπαινε λοιπόν και, αντί για καλημέρα, του έχωνε (του Αρχηγού !) ένα μάτσο χαρτονομίσματα στη μούρη για να ξέρει με ποιόν έχει να κάνει ! (και ας ήξερε πολύ καλά !) Και μετά μπαίνανε στις λεπτομέρειες.

 

Διδακτορικό; Όχι βέβαια ! Άλλη μπάλα.

 

 

 

Συμπέρασμα : : Αν δ-ε-ν ξέφυγε από τη Νέμεσι ο ως άνω, ποιος θα ξεφύγει;

 

 

Οπότενες ;

 

Το αίτημα για δικαιοσύνη παίρνει έτσι και αλλιώς το δρόμο του. Ένα το κρατούμενο.

 

Η Δικαιοσύνη ας κάνει τη δουλειά της.

Το κοινό περί δικαίου αίσθημα ας βάλει κάτω ό,τι μπορεί.

Η Νέμεσις δ-ε-ν μας ρώτησε …

 

 

Μήπως να δούμε τι θα κάνουμε με τη ζεμπεκιά που λέγαμε χθες ή δ-ε-ν έχει σημασία ;

 

 

 

 

 

ΕΠΟΜΕΝΟ : Δια ταύτα :

 

 

Και τέλος …

Σχόλια

30/05 19:30  oberon
Τις πράξεις του καλές η κακές, ο άνθρωπος θα τις ξανασυναντήσει μπροστά του στη ζωή.

(ΑΙΣΧΥΛΟΣ)
30/05 19:44  oberon
Το σεξ είναι βρώμικο μόνο όταν γίνεται σωστά.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
1 ψήφος

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Σκέψεις, αναλύσεις, προτάσεις και - κυρίως - δράση με εποικοδομητική διάθεση
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις