Δρόμοι του πουθενά
Κώστας Τζαναβάρας
Λίγα λόγια για εμένα
Oberon, chief των ξωτικών
(διαβάστε περισσότερα)
Θέσεις


Δια ταύτα : Turn key solution
652 αναγνώστες
Κυριακή, 30 Μαΐου 2010
19:18

 

 

Ευχαριστώ όλους όσους μου είπαν ΟΧΙ .

Γι' αυτό έφτασα εδώ που έφτασα ! 

(ΑΛ. ΑΙΣΤΑΙΝ)

 

Δια ταύτα, λοιπόν. Οριστικά.

 

«Δια ταύτα» σημαίνει πάμε για απόφαση. Και φυσικά έπεται δράση. Όχι αμέσως όλα, αλλά να έπεται δράση.

 

Αν όχι, τότε απλώς πρωταγωνιστούμε επαξίως στο Κρητικής προελεύσεως απόφθεγμα : «Άμα τραβήξεις μαχαίρι και δεν το ματώσεις, το βάζεις στον κώλο σου».

 

 

Ας πάμε πάλι στο «δικαστικό ανάλογο», αν μου επιτρέπεται η έκφραση.

 

Κάποιος προσφεύγει στο Δικαστήριο και προσπαθεί να το πείσει να πάρει μια απόφαση.

 

Ας δούμε τι κάνει ο δικαστής.

 

Πρώτον εξετάζει αν έχεις «έννομο συμφέρον». Αν έχεις δηλαδή πρόχειρη μια λογική απάντηση στην ερώτηση «από πίττα που δεν τρως τι σε νοιάζει και αν καεί;»

 

Η απάντηση «με νοιάζει αν και δεν θα φάω» θεωρείται απαράδεκτη.

 

Παρομοίως και η «θα έπρεπε;»

 

 

Όποιος περάσει την πρώτη δοκιμασία πάει στη δεύτερη : αν πρόλαβε την προθεσμία.

 

Η προθεσμία μπορεί να είναι τυπική. Π.χ. δεν μπορείς να κυνηγήσεις τον βιαστή της κόρης σου, αν εν τω μεταξύ έχουν περάσει 20 χρόνια. Για κάποιο λόγο, που, για να είμαι ειλικρινής, δ-ε-ν έχω υπ’ όψιν μου, ο βιαστής μπορεί πλέον να σφυρίζει αδιάφορα.

 

Η προθεσμία μπορεί να είναι ουσιαστική. Π.χ. δεν μπορείς να ζητήσεις να μη σου πάρει ο δρόμος το σπίτι, όταν η μπουλντόζα το έχει κάνει ήδη ίσωμα. Στην περίπτωση αυτή, για να είμαι ειλικρινής, έχουν δίκιο.

 

 

Χωρίς να είμαι κατηγορηματικός ούτε στο συνολικό αριθμό ούτε στην ακριβή σειρά, η τρίτη δοκιμασία είναι αν έχεις πάει στο σωστό Δικαστήριο. Να μην έχεις πάει δηλαδή σε δικαστήριο της Ρόδου για υπόθεση της Κέρκυρας. Και να μην έχεις πάει σε δικαστήριο για βιαστές για να ζητήσεις διαζύγιο. Σας φαίνεται προφανές, αλλά δ-ε-ν είναι πάντα !

 

 

Κάπως έτσι κάποια στιγμή «δίνει ο θεός» και εξετάζεται η υπόθεση επί της ουσίας.

 

Μόνο που, όταν αραδιάζεις επιχειρήματα υπέρ των θέσεών σου, υποχρεούσαι να αποδείξεις και ότι, αν πείσεις το δικαστήριο για αυτό που ζητάς, θα βγάλεις άκρη.

 

Δ-ε-ν σου επιτρέπει δηλαδή ο Δικαστής να συνεχίσεις να τον ζαλίζεις απλώς με τον πόνο σου. Πρέπει να τον πείσεις ότι θα τον γιάννεις (τον πόνο σου), αν σου κάνει τη χάρη και πεισθεί. Να αποδείξεις ότι το αίτημά σου είναι «λυσιτελές».

 

 

Μια πρώτη κρυάδα που μπορεί να σου τύχει μπορεί να είναι π.χ. να ανακαλυφθεί από τον ατσίδα δικηγόρο του αντιδίκου ότι ένας από τους δικαστές ήταν δεύτερος ξάδερφος της κουμπάρας του νονού σου.

 

Αυτό αποδεικνύει περίτρανα, και δ-ε-ν χωρεί αμφιβολία περί τούτου, ότι είναι «από χέρι» με το μέρος σου και επομένως πρέπει να «εξαιρεθεί». Δηλαδή να κατέβει από την έδρα για να σε δικάσει άλλος που να μην έχει τόσο στενή συγγένεια με εσένα, ώστε να είναι τόσο προκατειλημένος με την ιδέα να «βάλει πλάτη» να σου επιστραφούν τα κλεμμένα.

 

Εννοείται ότι ο άλλος που θα ανέβει να δικάσει θα πρέπει να σχηματίσει «από πρώτο χέρι» άποψη για το τι συνέβη. Δηλαδή να ξαναδεί τα χαρτιά που αποδεικνύουν ότι έχεις έννομο συμφέρον κ.λ.π. κ.λ.π., λες και δεν τα είχε ψάξει ο προηγούμενος, αλλά κ-υ-ρ-ί-ω-ς να ξαναρωτήσει τους ηρωικούς αυτόπτες μάρτυρές σου, τους οποίους οφείλεις να ξανακουβαλήσεις την ακριβή ημέρα και ώρα στον ακριβή τόπο και χώρο.

 

Και, όταν λέμε ακριβή ώρα, εννοούμε την ώρα που οφείλεις εσύ και οι ήρωές σου να είσθε εκεί για να περιμένετε. Δ-ε-ν είναι η ώρα που θα έρθει «σώνει και καλά» ο δικαστής. Έχει κάθε λόγο να αργήσει γιατί «κάτι του έτυχε» ή ακόμα και να μην έλθει καθόλου, γιατί του έτυχε κάτι ακόμα πιο σοβαρό. Π.χ. να μην είχε αεροπλάνο εκείνη τη μέρα !

 

Δ-ε-ν είναι αστείο, όχι μόνο γιατί είμαστε στο blog που δ-ε-ν σηκώνει αστεία, αλλά γιατί ο δικαστής δ-ε-ν έχει υποχρέωση να μένει στην πόλη όπου δικάζει. Και αυτό είναι απολύτως λογικό, αφού δικάζει 2-3 μέρες το μήνα, ενώ βέβαια πληρώνεται όλο το πενιχρό μηνιάτικό του.

 

Και, αν είσαι από τους τυχερούς που πέτυχαν τη μέρα που θα έλθει ο δικαστής να καθίσει στην καρέκλα του, θα πρέπει να έχεις λίγη ακόμα εύνοια της θεάς τύχης για να έλθει ο δικηγόρος του κλέφτη.

 

Αν νομίζεις ότι δ-ε-ν σε νοιάζει που ο δικηγόρος (του κλέφτη που κυκλοφοράει ελεύθερος με το πορτοφόλι σου στην τσέπη) έχει να υπερασπισθεί το δίκιο ενός βιαστή στην άλλη άκρη της Ελλάδας, έρχεται ο δικηγόρος σου και σου σφυρίζει «δυστυχώς αυτό προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, αλλά μόνο για δυο – τρεις φορές».

 

Αμέσως μετά σου εξηγεί ότι δικαιούται το κάτι τις του (ο δικηγόρος σου), αφού σου έκανε τόση ώρα παρέα. Το ίδιο ισχύει και αν δ-ε-ν σου έκανε παρέα και έπινε ούζα με μια παλιά του συμφοιτήτρια την οποία συνάντησε τυχαία στο ναό της Θέμιδος.

 

Μάλιστα δ-ε-ν θα καταδεχθεί να σου επιτρέψει να κεράσεις τα ούζα, γιατί είναι κερασμένα από τον πελάτη της συναδέλφου του. Σε αντίθετη περίπτωση δ-ε-ν αποκλείεται να χρειασθεί να βάλεις το χέρι στην τσέπη, «αφού επιμένεις».

 

 

Και τέλος, αφού πάρεις την πολυπόθητη ευνοϊκή για σένα απόφαση του δικαστή, πρέπει να βρεις τρόπο να την «εκτελέσεις».

 

«Με αυτά και με αυτά» δηλαδή, αν κάποτε καταφέρεις π.χ. να σου αναγνωρίσει το δικαστήριο ότι ο Χ σου έκλεψε το Ψ ποσό και πρέπει να στο δώσει πίσω, θα πρέπει να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις την «ένσταση του Μενίππου» σε παραλλαγές όπως :

 

1.      «Δ-ε-ν στα δίνω» (με την παραλλαγή «αν δεν το πει και κάποιος άλλος δικαστής, πιο μεγάλος από τον πρώτο»),

2.      «Πάρε τα αρχίδια μου», που υποδηλώνει εν γένει απροθυμία ικανοποιήσεως του δίκαιου κατά τα άλλα αιτήματός σου, ανεξαρτήτως αν τυχόν το υποκείμενο είναι γένους θηλυκού.

3.      «Πέρνα αύριο», το οποίο παραπέμπει ευσχήμως σε ένα από τα δυο ως άνω.

4.      «Δεν έχω μια», που, ιδίως στις μέρες μας, θα πρέπει να θεωρηθεί πιθανότατα ειλικρινές.

5.      «Τα έδωσα στη γυναίκα μου», που, ενώ εκ πρώτης όψεως σε βρίσκει να δηλώνεις αδιάφορος, σε δεύτερη ματιά ισοδυναμεί με το προηγούμενο.

6.      «Κάτσε να το συζητήσουμε», όπου πλέον πρέπει να βρεις πιο από τα προηγούμενα 5 σε περιμένει, και

7.      «Κούκου», όπου πλέον διαπιστώνεις ότι το αίτημά σου δ-ε-ν ήταν λυσιτελές γιατί ο καθ’ ου «την έχει κάνει» για κάπου όπου δ-ε-ν απαγορεύεται να γελάει εις βάρος σου.

 

Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια τα πράγματα γίνονται τελείως διασκεδαστικά για όλους τους άλλους, εκτός από εσένα, όπως π.χ. αν διαπιστώσεις ότι :

 

1.      Ο Χ είχε κλέψει προηγουμένως ένα Ζ ποσό από τον Ω, οπότε πρέπει να περιμένεις στη σειρά πίσω από τον Ω, για να πάρεις μια απάντηση που ελπίζεις – ματαίως – να μ-η-ν είναι μια από τις ως άνω 7.

2.      Ο Χ είχε βρεθεί εκ των υστέρων να οφείλει ένα Ζ ποσό στο Δημόσιο εν γένει, οπότε πρέπει να περιμένεις στη σειρά πίσω από το Δημόσιο, για να πάρεις μια απάντηση που ελπίζεις – ματαίως – να μ-η-ν είναι μια από τις ως άνω 7. Στην περίπτωση αυτή δ-ε-ν παίζει ρόλο το ότι προηγήθηκε η κλοπή του δικού σου πορτοφολιού.

3.      Στην ως άνω 2 περίπτωση διαπιστώνεις ότι η σειρά προτεραιότητας παραμένει ως έχει, παρ’ότι το Δημόσιο δ-ε-ν βιάζεται, ενώ εσένα «καίγεται ο κώλος σου».

4.      Σε κάποιες περιπτώσεις (όχι ακριβώς σε κλοπές) διαπιστώνεις ότι θα έπρεπε να είχες «προσεπικαλέσει» κάποιον ακόμη στο δικαστήριο, ο οποίος είχε λόγο στην διαφορά σου με τον Χ, και να μείνεις με τη χαρά της περηφανούς δικαστικής επιτυχίας σου. Βλέπε τα εντός εισαγωγικών της περίπτωσης 2 της προηγούμενης επτάδας.

5.      Ακόμη πιο οδυνηρό είναι αν σου τύχει να διαπιστωθεί εκ των υστέρων ότι το ποσό Ψ ήταν πολύ μεγάλο για να στο δώσει το δικαστήριο που άκουσε τόσο πρόθυμα τον πόνο σου.

6.      Στην ως άνω περίπτωση 5 διαπιστώνεις ότι φέρεις πλήρη ευθύνη για το λάθος, παρ’ ότι χρυσοπλήρωνες επαΐοντα δικηγόρο.

7.      Φυσικά το προηγούμενο ισχύει και σε κάθε άλλη περίπτωση, όπως είναι το σωστό.

 

Όλα τα ανωτέρω, ενδεικτικά βεβαίως της απειρίας πεπονοφλουδών που κινδυνεύεις να πατήσεις όταν περιφέρεσαι στα κατατόπια της Ελληνικής Δικαιοσύνης, σε οδηγούν το δυνατόν αργότερα στο συμπέρασμα «πιασ’ το αυγό και κούρεφτο».

 

Το «αργότερα» αναφέρεται στο απόφθεγμα που σου σφύριζε από νωρίς ο κάθε παλιός δικηγόρος : «η περηφανέστερη δικαστική νίκη ωχριά μπροστά στο χειρότερο συμβιβασμό», το οποίο οι νεώτεροι συνάδελφοί τους έχουν επιμελώς αποφύγει να σου σφυρίξουν.

 

 

 

Η ερώτηση βέβαια «καλά ρε oberon δ-ε-ν τα είπαμε για τη Δικαιοσύνη, τι μας τσαμπουνάς πάλι;», κρίνεται επιεικώς απαράδεκτη.

 

Κατά πρώτον δ-ε-ν μου είχε πει κανείς ότι έχει πεισθεί, οπότε με το δίκιο μου λέω ότι «δεν οφείλω να μυρίζω τα νύχια μου».

 

Κατά δεύτερον ειλικρινά δ-ε-ν θυμάμαι τι έγραφα περί Δικαιοσύνης, αλλά έχω την αίσθηση ότι όλο και κάτι πρόσθεσα.

 

Και τρίτον, από το σύστημα της Ελληνικής Δικαιοσύνης οφείλουμε να κρατήσουμε τα καλύτερα στοιχεία, στα οποία περίοπτη θέση καταλαμβάνει ο όρος «δικανική πεποίθηση». Όθεν αισθάνομαι ότι η επισκόπηση του τυπικού flow chart της εν Ελλάδι απονομής δικαίου συμπληρώνει τσουπ τα θεωρητικά πορίσματα των προγενεστέρων άρθρων μου.

 

 

 

Η δικανική πεποίθηση που σχηματίζουμε αβίαστα είναι φυσικά το προφανές : να μας λείπει η δικανική πεποίθηση, έχουμε δική μας.

 

 

 

Η πεποίθησή μας είναι ότι «δ-ε-ν πάει άλλο».

 

Και η απόφαση : αλλάζουμε «από την κορφή μέχρι τα νύχια», κρατώντας ό,τι μείνει από τα παλιά στη διαδικασία επανασχεδιασμού από «μηδενική βάση».

 

Η περίφημη smooth revolution είναι για αυτούς που κατέβηκαν από τα δέντρα αφού είχε κατέβει ο Χριστός από τον σταυρό.

 

Η σκέτη revolution είναι απλά εκτός τόπου και χρόνου.

 

 

 

Μιλάμε για επανασχεδιασμό με turn key solution σε συνθήκες νηφαλιότητας.

 

Μιλάμε για άμεσα μέτρα εξασφάλισης συνθηκών νηφαλιότητας.

 

Και μιλάμε για σοβαρό master plan του μετασχηματισμού της κοινωνίας μας.

 

 

 

Ψιλοπράγματα δηλαδή.

 

 

 

Οπότε μελετάμε το σωστό blog και εδώ είμαστε.

 

 

Να δούμε κιόλας ποιοι θα ζουν και ποιοι θα πεθαίνουν (και ποιοι το παίζουν σε διπλό ταμπλώ), να μετρηθούμε κατά το κοινώς λεγόμενο (εννοώντας ότι το λέει τουλάχιστον ένας εδώ και χρόνια), να δούμε ποιοι είναι ανεπίδεκτοι (ιδίως αν τους αφήσουμε με άδειες τσέπες παίζοντας καλύτερα από αυτούς τα παιχνίδια που ν-ο-μ-ί-ζ-ο-υ-ν ότι ξέρουν καλά), να πούμε και καμιά αλήθεια …

 

Και να κόψουμε (για λίγο) τα αστεία, χωρίς αυτό να αποκλείει το αυτονόητο : μπορούμε να γελάμε μέχρι δακρύων αλλά να μ-η-ν αστειευόμαστε καθόλου.

 

 

Και τέλος …

 

 

 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

 

 

Κάτι ήθελα ακόμη να γράψω, αλλά το ξέχασα.

 

 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ 2

 

Ο.κ. θυμήθηκα.

 

Κάποτε ζούσε στην πατρίδα μου την Κόρινθο ο Βαγγελάκης που πουλούσε φυστίκια, πασατέμπο και τα συναφή.

 

Του έλειπε το ένα χέρι, αλλά του περίσσευε χιούμορ.

 

«Μην σπρώχνεσθε ! Όλοι θα πάρετε !» έλεγε συχνά, αλλά συχνότερα όταν δ-ε-ν ήταν κάποιος μπροστά του να αδημονεί να εξυπηρετηθεί !

 

Think about it !

 

 

Φυσικά το θυμάμαι καθότι το «κρυφό καμάρι» της Κορίνθου φρόντιζα να προμηθεύομαι πασατέμπο από τον περί ου κάθε φορά που ο δρόμος με έβγαζε στη γενέτειρά μου.

 

Κάποιος – sorry δεν θυμάμαι ποιος – μου είχε πει απηυδισμένος «άσε μας ρε Κώστα με το χρα-χρα-χρατς !».

 

Δ-ε-ν ήταν Κορίνθιος και αυτό φαίνεται από την διαφορά των επιδόσεων σε σχέση με γνωστή Κορίνθια, η οποία, σε μια απλή επίδειξη των διανοητικών ικανοτήτων της, που δ-ε-ν έχουν εκτιμηθεί, μου είπε κάποτε «μου δίνεις λίγο πασατέμπο;»

 

Θα μου πείτε πάλι «ε και λοιπόν;»

 

Η απλή απάντηση, στην ως άνω εύλογη απορία σας, είναι ότι εκείνη τη στιγμή ούτε έκανα χρα-χρα-χρατς ούτε κρατούσα το σακουλάκι σε περίοπτη θέση ούτε το κνίτικου ρυθμού «μουτάφι» μου ήταν διαφανές.

 

Παρ’ όλα αυτά η περί ης απέσπασε τον ποθούμενο πασατέμπο που είχα στην τσέπη μου με τη διευκρίνιση «παρ’ τον να μην στον χρωστάω» !

 

Τέτοια καθάρματα βγάζει η Κόρινθος ! Έχετε το νου σας !

Σχόλια

30/05 19:21  oberon
Να κάνεις οικονομία στο χρόνο, γιατί εάν ξοδεύεται εκεί που δεν πρέπει, λίγος μένει για όπου πρέπει.

(ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ)
30/05 19:33  σεβαστη
Βγάλε το άχτι σου με την διατραγώδηση της κατάστασης ,γιατί δεν βλέπω γιατριά σαυτήν τη ζωή
30/05 19:49  oberon
Αν σου συμβεί κάτι άσχημο, ερεύνησε εξονυχιστικά το γιατί.
Αν σου συμβεί κάτι καλό, μην το ψάχνεις...
Το πιο πιθανό είναι να οφείλεται στο λάθος κάποιου.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
Δεν έχει αξιολογηθεί

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Σκέψεις, αναλύσεις, προτάσεις και - κυρίως - δράση με εποικοδομητική διάθεση
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις