Δρόμοι του πουθενά
Κώστας Τζαναβάρας
Λίγα λόγια για εμένα
Oberon, chief των ξωτικών
(διαβάστε περισσότερα)
Θέσεις


Άραγε υπάρχει ελπίδα ;
887 αναγνώστες
Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2010
14:00

 

 

Αυστηρώς προσωπικό

Μ.ην εΙ.πώ τίΠ.-οΤ.α

βραδιάτικα για το μιτάτο ...

 

 

Είχαμε μείνει στη νιρβάνα της «μη βίας» του Μαχάτμα Γκάντι και του είχαμε αντιτείνει το του Ηρακλείτου «πόλεμος πατήρ πάντων».

Κάπου εκεί μπήκα ανάμεσα «καμαρωτός – καμαρωτός» και εισηγήθηκα το “loyalty, unless you can choose competence”.

Μόνο που δεν ξέρουν όλοι Αγγλικά, ούτε σηκώνουν το χέρι (ή το τηλέφωνο !) να ρωτήσουν «τι είναι αυτό χοντρούλη ;» …

 

Κατ’ αρχήν (τι γνήσιο τέκνο της αφνείου πόλης θα ήμουνα ;) «έχουν όλοι δίκαιο» ! Θύμισα χθες σε κάποιον στο email (βοηθείστε γιατί έχω αρχίσει να ξεχνάω – εκτός από το να «τα παίρνω στο κρανίο») κάπως έτσι είχε λύσει ο «πλέον πρόσφατος εθνάρχης» την απορία κάποιου «έξυπνου» που του επισήμανε ότι δεν μπορεί να έχει δίκαιο κ-α-ι αυτός που λέει ότι είναι μέρα και αυτός που λέει ότι είναι νύχτα ! Κάπως έτσι …

 

Ο Μαχάτμα Γκάντι κάνει πολύ απλά πόλεμο χωρίς βία. Δεν σκοτώνει, δεν δέρνει, δεν βρίζει, δεν κ.λ.π. … αλλά αγωνίζεται με τον τρόπο του.

Ο Ηράκλειτος μας λέει ότι κ-α-ι η ειρήνη έχει πατέρα τον πόλεμο !

Και στα μέσα του κινήματος ειρήνης θα έπρεπε να είναι η α-π-ε-ι-λ-ή πολέμου. [πατάμε στο μπλε και βγαίνει παλιό άρθρο έτσι ;]

Ο οποίος «πόλεμος» μπορεί μια χαρά να ανταποκρίνεται στα λόγια του Γκάντι, όπως μπορούν να παρατηρήσουν πλέον, στα ως άνω άρθρα, περισσότεροι του ενός …

 

Και βέβαια κάποιος έβαλε τις φωνές στο τηλέφωνο και … πάπαλα η διαδήλωση … γιατί κάποια παιδάκια έπρεπε να γυρίσουν αμέσως σπίτι τους …

 

Οπότε όπως είπαμε «έχουν όλοι δίκαιο» : «Είμαστε μαζί, εκτός αν θέλεις με το στανιό να είμαστε χώρια» – είναι η ελεύθερη μετάφραση της ως άνω Αγγλικούρας …

 

 

Εν ολίγοις :

 

Κάποιοι δεν παίρνουν με τίποτα από λόγια. Δεν καταλαβαίνουν καν τι είναι αυτά που βλέπουν, αυτά που διαβάζουν, αυτά που ακούνε κ.λ.π.

Και αποφεύγουν «όπως ο διάολος το λιβάνι» να δουν, να διαβάσουν, να ακούσουν κ.λ.π. κάποια άλλα που θα μπορούσαν να τους εξηγήσουν τα ανεξήγητα.

Προτιμούν να «βράζουν στο ζουμί τους» ψάχνοντας αενάως για εξηγήσεις.

 

Το πρώτο ερώτημα είναι : Γιατί ;

Η προχωρημένη ψυχολογία επικαλείται ένα φαινόμενο του ζωικού βασιλείου.

 

Δώσ(τ)ε βάση :

Η αντιλόπη έχει αναπτύξει κατά τη Δαρβινική εξελικτική διαδικασία, απέναντι στον φυσικό της εχθρό τον κυναίλουρο, την εξής άμυνα : Ενώ την κυνηγάει τρέχοντας με 100 χλμ. την ώρα (!) και την ώρα που η αντιλόπη νοιώθει ότι πρόκειται εντός ολίγου να την κατασπαράξει, πέφτει κάτω και κάνει ακαριαία την ψόφια ρίχνοντας το σφυγμό της κάπου λίγο πάνω από το μηδέν ! Ϊσα – ίσα για να ζει. Απίστευτο ;

Αν την φάει ο εχθρός, δεν θα πονέσει ! Λίγο το έχεις ;

Το κανονικό σενάριο λέει ότι ο κυναίλουρος «τσιμπάει» και περιφρονεί την ψόφια (έτσι νομίζει !) λεία του. Δεν τρώει ψοφίμια, Κύριος ;

Λίγο αργότερα η αντιλόπη μας νοιώθει ένα απλό ρίγος, ξυπνάει, τινάζει τις σκόνες από τη γούνα της και συνεχίζει να … βόσκει «σαν καλή κυρία» !

Είναι σημαντικό ότι την ώρα που «κάνει τον ψόφιο κοριό» δ-ε-ν καταλαβαίνει τ-ί-π-ο-τ-α.. Ούτε κινείται, ούτε πονάει, ούτε τρώει, ούτε βλέπει – τίποτα. Τα απολύτως απαραίτητα για την επιβίωσή της.

 

Τι σχέση έχουν οι αντιλόπες με εμάς ; Καλή ερώτηση !

Η πρώτη εισαγωγή στην δέουσα απάντηση είναι το άρθρο μου για «Το πρόβλημα της blonde antelope», όπου αξίζει κανείς να παρατηρήσει τις αντιδράσεις του, όπως αξίζει να παρατηρήσει και τις αντιδράσεις των ανθρώπων τους οποίους θέλει να βοηθήσει και δεν βρίσκει τρόπο να το κάνει.

Κανονικά γελάει κανείς με το … κατόρθωμα της αντιλόπης να πέσει πάνω στο μοναδικό δέντρο, που πίσω του είναι δυο λιοντάρια ! Άρα ούτε έβλεπε πέρα από τη μύτη της, ούτε μύριζε. Σωστό ;

Κανονικά θα έπρεπε να γελάει κανείς και με το χιούμορ μου (λέμε τώρα !). Ή απλώς να το βρει λίγο αστείο.

Γιατί άραγε κάποιοι δεν μπορούν να γελάσουν και αρνούνται να διαβάσουν όλη την «καζούρα» μου στην καημένη την αντιλόπη ;

Η απάντηση απλή : Υποσυνείδητα αισθάνονται ως αντιλόπη. Δ-ε-ν το καταλαβαίνουν, αλλά το αισθάνονται.

 

Παρακάτω :

Ο άνθρωπος δ-ε-ν είναι ακριβώς αντιλόπη.

Μία πολύ απλή θεωρία που εξηγεί πολλά από τα ανεξήγητα είναι η θεωρία του Peter A. Levine, που διαθέτει ένα … πτωχό βιογραφικό που περιλαμβάνει διδακτορικό στην ψυχολογία και πολύχρονη πείρα στην «θεραπεία τραυματικών εμπειριών».

Το βιβλίο του «Το ξύπνημα της τίγρης», εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα μου το πάσαρε (;) κάποιος τύπος με μουστακάκι στην Ασκληπιού δίπλα, ο οποίος θα πρέπει κάποτε να ξεκαθαρίσει τη θέση του …

Η θεωρία εν ολίγοις :

Ο άνθρωπος έχει το λογικό του, το συναίσθημα και τα ένστικτα – από πάνω προς τα κάτω φαντασθείτε το σχήμα.

Στη βάση του σχήματος είναι ένα F αγγλικό, το οποίο μ-π-ο-ρ-ε-ί να είναι Fight, Fly or Freeze. Μάχη, φυγή ή πάγωμα. Ένα από τα τρία κάθε φορά.

Το εκάστοτε επιλεγόμενο F καθορίζει τι κάνουν πάνω – κάτω τα τρία που "κάθονται" επάνω του.

 

Αν, όπως στην περίπτωση της αντιλόπης μας, έχει επιλεγεί το Freeze, τα ένστικτα, τα συναισθήματα και οι λογικές αντιδράσεις της περί ης προσαρμόζονται στη βασική επιλογή της : το πάγωμα.

Δ-ε-ν έχει μαχητικά ένστικτα, δ-ε-ν έχει θετικά συναισθήματα, δ-ε-ν αντέχει λογικούς συνειρμούς που θα μπορούσαν να την οδηγήσουν σε άλλο F.

Πολύ απλά δεν επιτρέπει στον εαυτό της να αμυνθεί όπως αμυνόταν κάποτε στην … σπιτονοικοκυρά της που της ζητάει το νοίκι ή στις αντίζηλες για την καρδιά του άντρα που την αποκαλεί και έχει «γυναίκα της ζωής μου».

Επίσης δεν έχει τα συναισθήματα «νοιαξίματος» που είχε σαφώς κάποτε, όταν ήταν ικανή να «δώσει το βρακί της» για π.χ. την κουμπάρα της.

Και βέβαια, οποιοδήποτε επιχείρημα θα μπορούσε να οδηγήσει την κουβέντα σε κάτι θετικό, συνεπάγεται τη διακοπή της συζήτησης λόγω άλλων … σοβαρών επειγουσών υποχρεώσεων της … αντιλόπης.

Εξ άλλου δ-ε-ν επιτρέπει στον εαυτό της ούτε την άλλη επιλογή : το Fly. Μια βόλτα στο παρκάκι, ένα ευχάριστο κινηματογραφικό έργο (που δεν της θυμίζει τίποτα αν πάει), μια εκδρομή, ένα ποτό με μια καλή φίλη κ.λ.π.

 

Όποιος αναγνωρίζει τον εαυτό του σε αυτά που περιγράφω, έχει από ώρα αλλάξει … παράθυρο (window δηλαδή) !

Ποιοι συνεχίζουν να διαβάζουν ; Αυτοί που η ισχύς των μετωπιαίων τους λοβών είναι σε θέση να αντισταθεί στα συναισθήματα και τα ένστικτα που του λένε : «μη διαβάζεις παρακάτω !».

Φυσικά ελπίζω να διαβάζουν με ενδιαφέρον κάποιοι που είναι κ-ο-ν-τ-ά στο Fight.

Οι του Fly … «έχουν πάρει τα βουνά» μέρα αργίας που είναι. Ή σκοτώνουν την ώρα τους στο facebook με τραγουδάκια μέσα στην απογοήτευση ή στην καλύτερη περίπτωση στη νοσταλγία.

 

Φιλοδοξώ να διαβάζουν με ενδιαφέρον αυτά που γράφω και κάποιοι που τους κίνησα την περιέργεια με το χθεσινό άρθρο μου «Σε ποια περίπτωση άραγε είναι χρήσιμος …»

Η απάντηση ως προς τον υποφαινόμενο είναι σαφής : ΤΩΡΑ !

Για αυτό κάποιοι έστησαν ένα πολύχρονο (δεν θα μάθω ποτέ από πότε – «όσα ξέρει ο νοικοκύρης …") σκηνικό που μπροστά του το Truman show είναι … εργάκι.

Σκηνικό άγριας ζούγκλας, χωρίς τίποτα απολύτως παραπάνω από το «ό,τι χρειαστείς» (έγραψες μεγάλε !), ίσα δηλαδή για να μην πεθάνεις στη ζούγκλα τσάμπα και βερεσέ …

Αν σε φάει άλλο άγριο θηρίο … χάσαμε.

Αναρωτιέμαι πόσοι τέτοιοι τύποι, σαν τους τύπους σε ένα έργο με τον όμορφο George και κάτι … κατσίκες, φαγώθηκαν στο δρόμο και αν θα είμαστε τουλάχιστον τρεις να παίζουμε καμιά πρέφα ή θα το ρίξουμε στο τάβλι ή θα είναι one man show.

 

Γιατί show, «μια φορά», θα είναι …

 

 

Πάμε φυσικά στο ερώτημα που ό-λ-ο-ι περιμένετε – τέρμα τα ψέματα !

 

οπότενες τι κάνουμε ;

 

 

Πρώτα – πρώτα ο dr. Levine ισχυρίζεται (χμ.) ότι «το έχει». Το ξαναέγραψα (;) ότι δηλώνει πολύχρονη εμπειρία στη θεραπεία που περιγράφει.

Απλώς, έχω την αίσθηση ότι έχει εμπειρία από … μικροτραύματα !

 

Αρχή – αρχή στον πρόλογο μοστράρει ένα όμορφο θρησκευτικό τραγούδι :

 

«Εάν βγάλεις στην επιφάνεια αυτό που είναι μέσα σου

τότε αυτό που είναι μέσα σου θα γίνει η σωτηρία σου.

Εάν δεν βγάλεις στην επιφάνεια αυτό που είναι μέσα σου

τότε αυτό που είναι μέσα σου θα γίνει η καταστροφή σου»

 

Μήπως αποκτά ενδιαφέρον κύριοι των «πολιτικοοικονομικών επειγόντων μέτρων» και δ-ε-ν συμμαζεύεται ;

Εκτός αν τα πολιτικοοικονομικά είναι «μέσα μας» και διέφυγε της προσοχής μου …

 

Μετά κάτι λέει κατάμουτρα σε κάτι … ειδικούς : «Αν δεν κατανοήσουμε το νου και το σώμα ως ενιαίο όλο, δεν θα είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε σε βάθος το τραύμα και να το θεραπεύσουμε».

Η Gestalt θεωρία της παιδαγωγικής ψυχολογίας («πού τη θυμήθηκες ρε φίλε ;»).

 

Μετά δίνει λίγο θάρρος : «παρότι το τραύμα μπορεί να είναι κόλαση επί της γης, η εξάλειψή του είναι ένα δώρο των θεών (ουπς !) – ένα ηρωικό ταξίδι που δικαιούται ο καθένας μας».

Ενδιαφέρει ;

 

Παρακάτω περιγράφει την «συντριπτική απειλή» που οδηγεί στο Freeze. Κάτι σαν απειλή χρεοκοπίας dr ;

 

Ξεκαθαρίζει : «η ουσία του ζητήματος είναι η ικανότητά μας να αναγνωρίσουμε ότι το τραύμα αντιπροσωπεύει ζωώδη ένστικτα που ακολούθησαν λανθασμένη πορεία».

 

Κάπως έτσι φτύνει κατάμουτρα (ααααχ!) κάποιους … κουραστικούς :

«Η ατέρμονη αναζήτηση και ανάκληση των λεγόμενων “τραυματικών αναμνήσεων” μπορεί συχνά να μπλοκάρει την έμφυτη θεραπευτική σοφία του οργανισμού».

Κάποια κυρία να ετοιμάζει το πτυχίο της για … σκίσιμο, ώστε να της αποδοθεί το … διδακτορικό δυο λέξεων (!!) που δικαιούται : «Τι πονάει ;». Όχι «ανάμνηση» - τι πονάει τώρα !

 

 

Τέλος πάντων, ο … σμήναρχος σε π.δ. που έχει ανά χείρας το βιβλίο μου με την αφιέρωση «Διατάξτε !» είπε  «Να είσαι πιο σύντομος».

Οπότε τη συνταγή να τελειώνουμε, γιατί, πού θα πάει θα βρούμε τρίτον για πρέφα (και με λεφτά !) και δεν πρέπει να χάνουμε άλλο χρόνο :

 

Το ζητούμενο είναι να κάνουμε αυτό που έκαναν οι «σαμάνοι», κάτι σαν μάγοι ας πούμε, των παλαιότερων πολιτισμών : να επανενώσουμε το σώμα με την ψυχή.

 

Ειλικρινά δεν ξέρω γιατί ο dr. γράφει τόσες ασκήσεις και συνταγές, ενώ φθάνει η … πρώτη ! Ί-σ-ω-ς τον αδικώ γιατί δεν τις διάβασα για να είμαι ειλικρινής.

Ο λόγος απλός : δεν με ενδιαφέρουν τα όσα ακολουθούν το ο.ε.δ. της άσκησης.

 

Γκούχ.

Πάς στο μπάνιο και αρχίζεις να καταβρέχεσαι με παλλόμενο ντους σε διαδοχικά σημεία του σώματός σου με συγκεκριμένη σειρά, δηλαδή από κάτω προς τα πάνω.

Σε κάθε σημείο που καταβρέχεις πρέπει να λες φωναχτά (μην ξεκουφάνεις τους γείτονες !) π.χ. «αυτό είναι το γόνατό μου», αν φυσικά εκείνη την ώρα καταβρέχεις το γόνατό σου !

Έχει σημασία να μην το σκέπτεσαι απλώς, πρέπει να το προφέρεις κ-α-ι να το ακούσεις.

 

Δ-ε-ν ξέρω αν έχει σημασία, αλλά το «παλλόμενο» ντους μπορεί κανείς να μην το … αγοράσει, αλλά να κουνάει με τρόπο το … συνηθισμένο ντους !

Το λέω βέβαια, όχι για να πω κάτι στον dr., αλλά για να σας κόψω τη φόρα για αναβολές στις Ελληνικές καλένδες ! Αν θέλετε ξεκινάτε τ-ώ-ρ-α !

 

Νομίζω (ειλικρινά αγνοώ αν το προτείνει παρακάτω ο dr.) ότι το παιχνίδι είναι ένας απλός ταυτοχρονισμός αίσθησης του σώματος και λειτουργιών του λογικού μας.

Οπότε μπορεί κανείς να βάλει τη δική του συνταγή, κάνοντάς την παιχνίδι !

 

Είσαι π.χ. στο κρεβάτι με τον (την) σύντροφό σου π.χ. μπρούμυτα. Τον χαϊδεύεις κάπου (να κρατήσουμε τη σειρά του dr. ;) και ρωτάς με ενδιαφέρον : «τι σου κάνω μάνα μου ;».

Ο ερωτώμενος απαντά ειλικρινά «το βρήκα, μου γραργαλάς την φτέρνα του αριστερού μου ποδιού, αχ ! πόσο μου αρέσει !» - να και (τσουπ !) το συναίσθημα !

Ακόμη καλύτερα είναι ο ερωτώμενος να γράφει την απάντηση, ώστε να ενεργοποιείται και άλλο κέντρο του εγκεφάλου.

Αν αρχίσουν ερωτήσεις του στυλ «πού θέλεις πρώτα μωρό μου ;», μπορεί (λέμε τώρα !) να πάρει μπρος και ο ξεχασμένος prioritizer που έχουν ανακαλύψει οι ασχολούμενοι με το ADD (δεν θυμάμαι τα σημαίνει – κάντε και κάτι μόνοι σας !), αλλά το κράτησαν … μυστικό από τους υπόλοιπους !

Χώρια που δεν σκέφθηκαν να ρωτήσουν ένα … manager πώς π-ρ-έ-π-ε-ι να λειτουργεί ο prioritizer !

Μόλις διαπίστωσα ότι η λέξη prioritizer είναι άγνωστη για το word του δικού μου laptop τουλάχιστον !

 

Μετά μπορούν να σβήσουν τα φώτα ………

 

 

Κάπως έτσι κινδυνεύω άλλη μια φορά στη ζωή μου να μου στείλουν κανένα χαρτί «ευχαριστούμε για τη δοθείσα τεχνική λύση μηδενικού κόστους μελέτης» και να … πεθάνω στην ψάθα.

 

Δεν ξέρω μόνο αν θα έρχεται η χήρα μου … 

"Θέλοντας να ενθαρύνει μιά δειλή λάμπα

     η μεγάλη νύχτα ανάβει όλα της τα αστέρια."

Rabndranath Tagore, "Λαμπυρίδες", εκδόσεις ίκαρος.

 S.L.

 

 

 

 

Σχόλια

23/10 14:56  PREMIUM
Ως λεοντο-trader έχω παρόμοιο προβληματισμό !
Είναι ψόφια η αντιλόπη-εισηγμένη ή όχι ;-)
~~~~~~~@~~~~~~~
23/10 16:46  romanov
Πάντα υπάρχει ελπίδα. Από ότι καταλαβαίνω (http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/2216.aspx ), τώρα είναι μεγαλύτερη. Καλό το άρθρο.
23/10 17:20  PREMIUM
romanov ...Και όσο υπάρχουν Έ-λ-λ-η-ν-ε-ς ??? :-)
http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=1901319
23/10 21:44  oberon
PR "τι τα θέλεις τα λεφτά" ;
romanov thanks χαθήκαμε
PR ποιο απ' όλα αξίζει να διαβάσω ;
24/10 00:55  GIASEMI
138 Δελφικό παράγγελμα: Μελέτει το παν
και ως Πυθία οφείλω να το εφαρμόζω δε νομίζεις?
μου έκαναν εντύπωση τα FFF
υπάρχει ένα τραγούδι με αυτόν τον τίτλο
Fight for Freedom
Fight authority
Fight for anything
my country tis'of me...
ένα στιχάκι για να πάρεις μια ιδέα

τελικά υπάρχει Ελπίς ή μπα?
24/10 00:57  GIASEMI
ο Πρεμ δεν είναι Λέων,παραπλανητικός Κριός(trader) είναι να το έχεις υπόψη σου
24/10 09:33  oberon
Καλού - κακού να προσέχεις γύρω σου αυτή βδομάδα ...
24/10 15:39  GIASEMI
αυτή τη βδομάδα θα είμαι στη ΚΡΗΤΗ και θα χω κάποιον να με προσέχει...

καλά να περνάς Μοϊκανε
24/10 21:55  oberon
Καλού - κακού πρόσεχε γενικώς ...

Μοϊκανός ;

"Μελέτη το παν" Περίανδρος, λέει η wiki.
http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7
Μπας και μπορείς να τσεκάρεις την πατρότητα του αποφθέγματος ;
Το χρησιμοποιώ και δεν θα ήθελα να είμαι ανακριβής.
25/10 19:52  GIASEMI
μ'αρέσει που ρωτάς εμένα!
ως Πυθία να απαντήσω?
Και τα δύο σωστά είναι μη το ψάχνεις...
το δικό σου είναι μια διαπίστωση που έκανε στα στερνά του ο συμπατριώτης σου και το δικό μου μια προτροπή...για να μη γίνει στερνή μου γνώση...

καλέ γιατί να προσέχω ντε και καλά?
έχω μαύρη ζώνη(D&G)OK?
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
1 ψήφος

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Σκέψεις, αναλύσεις, προτάσεις και - κυρίως - δράση με εποικοδομητική διάθεση
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις