Δρόμοι του πουθενά
Κώστας Τζαναβάρας
Λίγα λόγια για εμένα
Oberon, chief των ξωτικών
(διαβάστε περισσότερα)
Θέσεις


Do you think you can … tell ?
1149 αναγνώστες
Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010
15:59


 

 

Φυσικά πρόκειται για «κομματάρα», όπως είπε ένα αγοράκι από Κέρκυρα, που έχει δείξει τον πρέποντα σεβασμό, σηκώνει το χεράκι, βεβαιώνεται ότι κατάλαβε και – κυρίως – ακολουθεί κάτι ντιρεκτίβες περί no copy / paste, ποτέ ένα πρότυπο, «ακούμε προσεκτικά και κάνουμε ό,τι νομίζουμε εμείς σωστό» κ.λ.π.

Κάποιο άλλο αγοράκι παίζει την κομματάρα στην ηλεκτρική κιθάρα, αλλά …

Και βέβαια η … καρντασούπολη μπορεί να προφέρει με ανακούφιση “Oh ! yes, you are again here !” …

 1

Πρώτη φορά που ήρθα στην Θεσσαλονίκη ήταν το ’81. Πρωτάθλημα Νέων Bridge.

Έκανα τα … κουφά μου βέβαια και βγήκαμε τρίτοι με το άλλο «γελαστό παιδί», αλλά άλλα πράγματα έμειναν πιο βαθειά χαραγμένα στη μνήμη μου :

Το απόγευμα πήγαμε τρεις να φάμε κάπου γύρω στην Κορομηλά. Φάγαμε κάτι απίθανα συκώτια και ό,τι άλλο τράβαγε η ψυχή μας. Όταν ήρθε ο λογαριασμός είπαμε με ένα στόμα : «Πολύ πρώτοι. Είδαν ότι ήπιαμε και έκαναν και τη διαίρεση !»

Δεν μπορούσε να πάει ο νους μας ότι ήταν ο λογαριασμός και για τους τρεις !

Το βράδυ – φυσικά – δεν μας είδε το πληρωμένο ξενοδοχείο. Πήγαμε σε ένα παλιό σπίτι 8 – 10 δωματίων, νοικιασμένο από ποιος ξέρει πόσους φοιτητές. Έφτασε πρωί για να κοιμηθούμε όπου βρήκαμε … χώρο.

«Αυτή είναι ζωή» σκέφθηκα real time !

Το πρωί ξύπνησα προς στιγμήν από μια φωνή που έλεγε : «Ρε Κώστα, πώς σε λένε στο επώνυμο να σε απογράψουμε ;» !!!

Κάπως έτσι απογράφηκα στην απογραφή του ’81 ως κάτοικος Θεσσαλονίκης, ως κάτοικος Ζωγράφου (αφού εκεί ήταν το φοιτητικό δυάρι που έμενα) και – βέβαια – στην Κόρινθο, ως δημότης …

2

Δεύτερη φορά ήρθα το ’83 ως πυροβοληκάριος.

«Τοπογράφος μηχανικός – σκοπευτής πυροβολητής» έλεγε η ειδικότητα, αλλά ξεκίνησα να καθαρίζω ένα σακί πατάτες κάθε μεσημέρι, την ώρα που οι άλλοι … κοιμόντουσαν ! Το δύσκολο (τς!) δεν ήταν για μένα οι πατάτες. Το δύσκολο ήταν να μην κοιμάμαι μεσημέρι !!!

Μετά ανέλαβα το ΚαΨιΜι και από 50.000 δρχ. μηνιαίο τζίρο το πήγα … επισήμως στις 500.000 δρχ. Από τότε οι στόχοι μου γινόντουσαν πιστευτοί μόνο «κατόπιν εορτής».

Βέβαια το ταμείο είχε πάντα κάτι μάτσα πεντοχίλιαρα ακόμα και όταν κάποιο φτωχαδάκι προσφερόταν να κρατήσει το μαγαζί για να πάω να παίξω bridge στην Κορομηλά ή να βγω με το καμάρι της πυροβολαρχίας – την ήδη σύζυγό μου.

Η οποία σύζυγός μου είχε τότε τα κέφια της και δεν το είχε σε τίποτα να ψαρώσει τον τηλεφωνητή του στρατόπεδου Παύλου Μελά (τόλμησε να ρωτήσει «ποια ζητά τον Διοικητή !») και στη συνέχεια ψάρωσε και το – μακαρίτη πια – Διοικητή παίρνοντας τάκα – τάκα Σαββατιάτικα 4 μέρες συν 2 μέρες οδοιπορικά !

Είχε πάρει φόρα να γεννήσει, αλλά η εγκυμοσύνη κράτησε κάπου 15 μήνες ! Αυτό δεν εμπόδισε τον διοικητή να την πιστέψει ότι είναι … έγκυος. Προηγουμένως ο άτυχος τηλεφωνητής είχε εισπράξει το ιστορικό : «Δεν θα σου πω ποια είμαι. Άμα θέλεις μου τον δίνεις, άμα δεν θέλεις δεν μου τον δίνεις.»

Να μην παραλείψω να σημειώσω ότι η παρουσία μου 3-4 Κυριακές στη θύρα 4 της Τούμπας, έφερε κ-α-ι τότε … νίκη. Ένα πρωταθληματάκι ! Κατσικοπόδαρος σου λέει μετά !

 3

Τρίτη εμφάνιση το ’92 – ’94 ως φέρελπις μελετητής. Νεογιάπης για κάποιον … άσχετο Υπουργό της Οικουμενικής. Τον είχε εντυπωσιάσει το πόσο δ-ε-ν άφηνα τη δουλειά να με αποσπά από άλλες προτεραιότητες …

Είχα αναλάβει να «λύσω» τον Ανισόπεδο Κόμβο Ευαγγελίστριας.

Αν και «πρώτη μούρη» στο σύστημα, δεν παρέλειψα στην προκαταρκτική μελέτη να τους πετάξω την απαραίτητη πατσαβούρα : «φτιάχνουμε Α/Κ γιατί μας το … ζητήσατε» ! 

Στην παρουσίαση της μελέτης κάποιος (αν)αρμόδιος που το πρόβλημά του ήταν το ότι του είχε θιγεί το μαγαζί (Ο.Θ.) έκανε μια «επιστημονική» ερώτηση.

Εισέπραξε την άμεση διαβεβαίωσή μου «θα σας απαντήσω !», αλλά ακόμα περιμένει.

Αν φυσικά είχε τολμήσει να ψελλίσει κάτι σαν «δεν μου απαντήσατε» θα είχε εισπράξει μετρητοίς «μα δεν καταλάβατε ότι σας έχω … γραμμένο ;».

Τέτοια … γάτα κυρία «θηλυκιά γάτα» μας !

Η τελική «λύση Δ’» έμελλε να αποσπάσει τα εύσημα γνωστού … κυκλοφοριολόγου του Α.Π.Θ. Στην παρουσίαση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των 6 κόμβων που μελετώνταν ταυτόχρονα διεπίστωσε ρητώς ότι «η προσέγγιση του αντικειμένου από την μελετητική ομάδα της Ευαγγελίστριας ήταν η πλέον ρεαλιστική», ενώ επί της ουσίας έγραφε ότι «η προτεινόμενη λύση όχι απλώς προστατεύει το περιβάλλον, αλλά και το αναβαθμίζει» !

Βέβαια δεν παρέλειψε να πατήσει κάτι κουμπιά στα πανεπιστημιακής χρήσεως κυκλοφοριακά μοντέλα, τα οποία προέβλεπαν με ακρίβεια ότι σε 21,3 χρόνια ο Α/Κ θα φρακάρει ! Είχε βάλει ότι η κυκλοφορία οχημάτων θα αυξάνεται 3 % το χρόνο.

Εισέπραξε real time την ερώτηση : «Καλά ρε συ Σπύρο, πώς θα περνάνε τόσα αυτοκίνητα ανάμεσα στις πολυκατοικίες, για να φρακάρουν μετά στον κόμβο ;»

Δεν είχε συνέλθει ακόμα για τα καλά από την έκπληξη, όταν του ήρθε κατάμουτρα η ερώτηση κρίσεως : «Αν σου έλεγα ότι στο Πολυτεχνείο δεν διδάχθηκα ούτε καν τι είναι Ανισόπεδος κόμβος, τι θα μου απαντούσες ;». Γατάκι ;

 4

Κάπως έτσι φθάνουμε στο σήμερα, όπου τα σύστημα τον δημοσίων έργων με έχει «στου κούκου το σημάδι», γιατί τόλμησα να αναρωτηθώ δημοσίως (και προηγουμένως εμπράκτως) «γιατί όχι στον τεχνικό ανταγωνισμό ;» και να προτείνω την … ασχετίλα μου : «μελέτη το παν».  

Και αφού, όπως σημειώνω στο c.v. στο πρώτο βιβλίο μου «Μελετητής Δημοσίων Έργων (πτυχίο ναι – δουλειές όχι)», ας δώσω τσάμπα τις συμβουλές μου επί του κυκλοφοριακού στην πόλη που θα της τραγούδαγα ευχαρίστως τον ύμνο της «Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα», αφού έβαζα αντί «πατρίδα μου» το «αγάπη μου» !

Μόνο που κάποια Κυρία θα πρέπει να κάνει πρόβες για … σεγόντο !!!

 

Κάπως έτσι διαπιστώνει ο οποιοσδήποτε καλόπιστος παρατηρητής ότι δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικά για την επίλυση του κυκλοφοριακού της Θεσσαλονίκης.

Μποτιλιάρισμα ακόμα.

 

Κατά oberon το βασικό πρόβλημα της καρντασούπολης είναι η κυκλοφορία από Ανατολικά προς Δυτικά το πρωί για τη δουλειά, με επιστροφή αργότερα στο σπίτι.

Όπως είχα επισημάνει από τότε, τα προγράμματα των φωτεινών σηματοδοτών ήταν σταθερά όλη μέρα. Είναι απλή λογική το ότι στη Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να μ-η-ν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Ρώτησα τους αρμόδιους τότε «γιατί δεν αλλάζετε τα φανάρια να πάρετε άλλα που να παίρνουν πολλά προγράμματα ;». Μου απάντησαν ότι «Αυτά που έχουμε έχουν δυνατότητα τριών προγραμμάτων».

Αν αγνόησαν και πάλι τα επιβαλλόμενα καθήκοντά τους, η απλή λογική «σηκώνει ψηλά τα χέρια».

Αν εισακούσθηκα, με ασφαλή θετικά αποτελέσματα, όλο και κάποιοι θα πρέπει να αρχίσουν να με έχουν σε υπόληψη ……

Κατά τα άλλα :

Για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας η πρώτη προτεραιότητα είναι ο Περιφερειακός. Θα πρέπει να είναι πλήρως ελεύθερη η κυκλοφορία, με ύπαρξη μόνο Ανισόπεδων Κόμβων, ώστε να είναι αποτελεσματική η δυνατότητα παράκαμψης του κέντρου της  πόλης.

Αν κρίνω από το πήξιμο που έφαγα πηγαίνοντας προχθές στο Επταπύργιο δεν εισακούσθηκα, ενώ θα έπρεπε ….

Επίσης :

Βασικό εργαλείο θα έπρεπε να είναι τα λεωφορεία.

Αλήθεια έχετε σκεφθεί γιατί το λεωφορείο π.χ. «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Χαριλάου» γράφει το Ν.Σ.Σ. την ώρα που πηγαίνει … Χαριλάου ;

Αν είσαι στη στάση και θες να δεις αν σου κάνει για εκεί που πας το λεωφορείο που βλέπεις να έρχεται, σε ενδιαφέρει από πού έρχεται ;

Αν ναι – πάσο !

Γιατί το λέω :

Η απλή λογική μου έλεγε πάντα ότι η λύση στο κυκλοφοριακό της «αγάπης μου» είναι ένα σύστημα λεωφορειακών γραμμών 3 Χ 3.

Μην σταθούμε στις λεπτομέρειες !

Τρεις λεωφορειακοί σταθμοί στην Ανατολή (ένας π.χ. Χαριλάου) και τρεις στη Δύση (π.χ. Σταυρούπολη).

Και να υπάρξουν συνεχείς συνδέσεις 3 Χ 3 που να γράφουν στην (ηλεκτρονική πια) ταμπέλα μ-ό-ν-ο τον προορισμό.

Αν κριθεί σκόπιμο ας υπάρξουν δυο δέσμες συνδέσεων : Μια «πήγαινε – έλα Εγνατία» και μια «πήγαινε Τσιμισκή – έλα Νίκης».

Φυσικά στους 6 σταθμούς θα πρέπει να υπάρχουν parking, πιάτσες ταξί και – κυρίως – τοπικές συνδέσεις.

Οι λεπτομέρειες δ-ε-ν ήταν ποτέ αυτό που λέμε «το φαΐ μου». Προτιμώ μπουγάτσες, θαλασσινά Αρετσούς και τα τοιαύτα.

Αν συγκρίνει κανείς, που έχει (ακόμη) την απροκατάληπτη κριτική ικανότητα, το πώς θα είναι η κυκλοφορία με το «3 Χ 3 αλα oberon σύστημα» σε σχέση με το μετρό ή την υποθαλάσσια, βγαίνουν κάποια συμπεράσματα αβίαστα …

Οπότενες

Ελπίζω αυτή τη φορά να: γίνει κατανοητό στους παλιούς και νέους φίλους μου στην καρντασούπολη ότι, αν και «χαμουτζής», δ-ε-ν είμαι Αθηναίος !!!

Είμαι Κορίνθιος γέννημα – θρέμμα και είναι καιρός να καταλάβουμε γιατί ο μυθικός Προκρούστης την είχε … στήσει κάπου ανάμεσα !

 

 

 

 

Σχόλια

27/10 16:37  PREMIUM
Hey you ... Kostas ! Γιατί δεν είπες στο φίλο σου να συναντηθείτε στο Potro Koufo για να μη βάζεις έννοια ;-)
Φιρί φιρί το πας να ξαναblogάρω με τις ... κομματάρες σου ! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=gELhNbDcLE0&feature=related
27/10 17:12  Personal Jesus
Η πρώτη λέξη του άρθρου σου, ε ναι είναι Κομματάρα :)
5*
27/10 19:29  oberon
Παιδιά μ-η-ν το στείλετε σε καρντάσηδες και λυθεί το κυκλοφοριακό !
Αλλού "πάει το γράμμα" ...
28/10 00:03  oberon
Hey You, τι κομμάτια μου βάζετε ; Για να ... επαναστατήσω ;

PJ, τώρα που το ξαναδιάβασα αισθάνομαι ότι μου έβαλες ... λίγα αστεράκια !
28/10 17:09  oberon
"Εδώ Θεσσαλονίκη" για λίγο ακόμη τυπικά.
Να το βρει κάποιος υποψήφιος ...
28/10 17:12  PREMIUM
Κατέβα για ν΄ανέβω ! "κάτι" σαν "help me" ??? :-)
~~~~~~~@~~~~~~~
04/04 12:45  oberon
05/04 19:00  oberon
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
6 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Σκέψεις, αναλύσεις, προτάσεις και - κυρίως - δράση με εποικοδομητική διάθεση
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις