Δρόμοι του πουθενά
Κώστας Τζαναβάρας
Λίγα λόγια για εμένα
Oberon, chief των ξωτικών
(διαβάστε περισσότερα)
Θέσεις


Μια ... προταγματική ... ανάλυση
790 αναγνώστες
Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011
00:39

Τί τραβάμε στο facebook

 

Να προειδοποιήσω τους αναγνώστες ότι είναι μακροσκελές το άρθρο και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να μελετήσουν σε κάποιο βάθος την σύγχρονη … «κουλτούρα διαλόγου».

 

Αναρτήθηκε στον τοίχο της ομάδας «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – Turn key solution» η παρακάτω … ανάλυση [κάνω ένα απλό  copy / paste].

 

Μια προταγματική ανάλυση

Πολλοί μίλησαν για τέλος της ιστορίας,για το ότι στην εποχή μας δεν υπάρχουν πλέον ικανές ηγετικές μορφές να συσπειρώσουν κάτω από το προσωπικό τους όραμα και μύθο μάζες,για να ανατρέψουν ,να αλλάξουν τον ρου και την εξέλιξη των πραγμάτων,να μετασχηματίσουν κοινωνικές πραγματικότητες και να μας οδηγήσουν σε καινούργιους ατραπούς. Πολλοί επίσης... επισήμαναν ότι αυτό συμβαίνει γιατί τα μέσα μαζικής πληροφορίας και η εικόνα του ηγέτη τίθεται κάτω από τον συνεχή φακό και παρακολούθηση μετατρέποντας το παραμικρό ελάττωμα και ολιγωρία σε μια προβολή της τρωτότητας και των αδυναμιών του,πράγμα που τον κατεβάζει στο ίδιο επίπεδο με μας και στόχο κριτικής σαν να είναι ο γείτονας μας,και αυτό ..ισχύει φυσικά. Είναι εύκολο πλέον για τον καθένα να δει ότι ο πολιτικός αρχηγός δεν είναι κάτι παραπάνω από χιλιάδες άλλους συμπολίτες του που έχουν μορφωθεί,έχουν τελειώσει πανεπιστήμια,έχουν ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο. Οπότε πλέον δεν μένει τίποτα άλλο για την ανάδειξή των ηγετών αλλά μόνο ένα κλειστό κύκλωμα κομματικής εξουσίας,μιας και τα κόμματα παραφράζοντας τον συνταγματικό τους ρόλο για την ανάδειξη της βουλήσεως του λαού,απλώς ποδηγετούν και επιβάλλουν τις απόψεις τους στον λαό καθώς όσοι είναι μέσα σε ένα οποιοδήποτε κόμμα θα πρέπει αναντίρρητα να συμφωνούν με τις αρχές του κόμματος που τους φιλοξενεί. Έτσι δεν υπάρχει και ταυτόχρονα θέση για κάποιον που θα ήθελε ενδεχομένως να συνδυάσει κάποια πράγματα που του φαίνονται λογικά από διάφορους χώρους σε μια ενιαία γραμή.Δεν αφήνουν στην ουσία να υπάρξει το μέτρο και η ενδιάμεση λύση στην πολιτική ζωή καθώς οι γραμμές διαχωρισμού είναι ξεκάθαρες και αλλάζουν στο ελάχιστο ,βλέπε πολιτική ατολμία,και υποκριτικά για να τσιμπήσουν όσους ψήφους χρειάζονται ...για τον επόμενο γύρο.΄Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο...η πόλωση και οι ξεκάθαρες γραμμές από τον αντίπαλο..Για αυτό άλλωστε και η πολιτική έλλειψη και κρίση..Κανείς δεν τολμάει να προβεί σε μια μείξη των θέσεων που να αντικατροπτίζει τις αληθινές ανάγκες του πολίτη...Η δεξιά θα θεοποιεί μια αναρχία των αγορών χωρίς υψηλό κοινωνικό προστατευτισμό,ο σοσιαλιστής θα ευαγγελίζεται την ισοκατανομή του πλούτου,την κοινωνική δικαιοσύνη και τα επιδόματα που θα τα ξαναπαίρνει για να μπορέσει να λειτουργήσει η κρατικιστική του άποψη των πραγμάτων που θέλει ένα κράτος ρυθμιστή των πάντων και η αριστερά ακόμα χειρότερα θα επιθυμεί την κατάρρευσή των αγορών ,την σύνθλιψη του κεφαλαίου ώστε να μοιράσει ισομερώς τι?Μάλλον την φτώχεια. Εκεί στέκεται ανάμεσα ο πολίτης ο οποίος δεν μπορεί να καταλάβει γιατί δεν μπορούν τέλος πάντων αυτοί οι άνθρωποι να βρουν μια λύση πάνω στα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζει και την εξεύρεση λύσεων....για όλους..Μα καλά μετά από τόσα χρόνια κρίσεων και προβληματισμών δεν υπάρχουν πρακτικές λύσεις για όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας?Δεν έχει μπορέσει όλη αυτή η διανόηση να λύσει θέματα και να βρει αρχές και θεσμούς που να μην αφήνουν κανέναν χωρίς φωνή,χωρίς εκπροσώπηση από την κοινωνία..Να μην ωθούν κανέναν να αισθάνεται κοινωνική αδικία,αηδία,έπαρση,απομόνωση..Όλοι αυτοί όχι μόνο δεν βρίσκουν λύσεις αλλά καθημερινά δημιουργούν και καινούργια προβλήματα στους ανθρώπους και στους πολίτες μέσα από τον παραμορφωτικό φακό που βάζουν τους πολίτες να εστιάζουν στα προβλήματα και αυτός ο φακός λέγεται κομματική γραμμή. Μέσα λοιπον από αυτόν τον μηχανισμό αναδεικνύονται οι σημερινοί ηγέτες οι οποίοι σαν άλλοι Πάπες δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα πέρα από την ανακοινωθείσα και διατυμπανισθήσα ιδεολογική γραμμή αλλά έχοντας τον συμβολικό ρόλο του προκαθήμενου δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο παρά να λεν τις βλακείες που ευαγγελίζονται η κάθε κομματική κλίκα της επονομαζόμενης κομματικής επιτροπής,όντας δέσμιοι των αρχών του κάθε κόμματος που θεσπίστηκαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια και αποτελούν στην ουσία τους ένα αναχρονισμό και μια οπτική του σήμερα μέσα από την οπτική των αρχών του 20αιώνα..Όμως οι κοινωνίες τώρα μετασχηματίζονται με πολλοί γρηγορότερους ρυθμούς και η πληροφορία διαδίδεται επίσης με άλλους τόσους ενω αυτοί οι δύσκαμπτοι βρόγχοι δεν δύνανται στην ουσία να τους ακολουθήσουν,ούτε καν το κράτος και οι μηχανισμοί του. Όλοι λοιπόν ανεξάρτητα από τις θεωρητικολογίες βρίσκουν ένα μεσοβέζικο προκάλυμμα για να καλύψουν τις πράξεις τους και τις ανάγκες,χωρίς κανένα ιδεολογικό υπόβαθρο αλλά μέσα από την τρέχουσα ανάγκη και η ιδεολογία καταλήγει ένα αδιόρατο όραμα,μια μεσσιανική ιδεοληψία που κάποτε θα ευοδωθεί.

Πρέπει να τελειώσει όλο αυτό το παραμύθι που στήρίζεται στις πλάτες όλων και που πλέον φαίνεται η ανεπάρκεια του σε κάθε τομέα...Όντως οι ηγέτες δεν υπάρχουν,αλλά δεν υπάρχουν για έναν και απλό λόγο...Γιατί δεν ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ..Οι κοινωνίες πλέον δεν αποτελούνται από ηλίθιους και υποτελείς. Οι Έλληνες κατεξοχήν ένας διανοητικός λαός που ο καθένας από μας έχει και άποψη και γνώση των προβλημάτων του πολύ καλυτερα από τον από πάνω που οριζεται μέσα από το κομματικό κονκλάβιο θα μπορούσε πολύ απλά να έχει οποιαδήποτε θέση μέσα σε αυτούς τους μηχανισμούς και ακόμα και να κατάφερνε καλύτερα όσον αφορά την λήψη αποφάσεων για απλά πράγματα ,ακριβώς επειδή τα βιώνει..

 

Δεύτερον ζούμε σε μια εποχή που ξεμπροστιάζει την υστεροβουλία και την αδιαφορία των μηχανισμών αυτών πάνω στους πολίτες..Δεν υπάρχει καλύτερος χρόνος για την δημιουργία μιας κίνησης,έστω μέσα από ένα κόμμα η οποία δεν θα έχει καμιά σχέση με τις ήδη υπάρχουσες δομές των κομμάτων .Ένα κόμμα που δεν θα έχει καν επιτροπές αλλά όλα τα μέλη του θα είναι επιτροπή και που οι αρχές του θα αλλάζουν κάθε φορά κατά βούληση των μελών του..Αυτό που θα προάγει μέσα από την άμεση δημοκρατία τις απόψεις και την θέληση του συνόλου. Και αυτό πλέον είναι εφικτό...Δεν θεωρώ ότι έχουμε κανέναν ανάγκη να μας εκπροσωπεί,πρέπει απλώς να έχουμε ένα κράτος που θα απαρτίζεται από συμπολίτες μας ταγμένους στο να εξυπηρετούν την θέληση μας και τίποτα παραπάνω,γιατί όλα τα άλλα είναι αχρείαστα. Και δεν μιλάω μόνο για το απαράδεκτο της έλλειψης δημοψηφισμάτων αλλά ακόμα περισσότερο γιατην φενάκη της όλης δομής του κρ'ατους που δημιουργεί συντεχνίες,κύκλους συμφερόντων και γραφειοκρατικούς μηχανισμούς που όχι μόνο συνθλίβουν παρά την θέληση του τον πολίτη αλλά δεν του λύνουν κανένα μα κανένα πρόβλημα.Ο δε πολίτης έχει εθιστεί πλέον στο να κατηγορεί αλλά και να συμμετέχει απαθής σε αυτό το δράμα..Το σύστημα έχει ενισχύσει τον εγωισμό του καθένα μας σε μεγάλο βαθμό ώστε να αποδυναμώσει οποιαδήποτε κοινωνική συλλογική δράση και να μπορεί αν ασκεί εξουσία επ`αόριστον αλλά αυτό ακριβώς είναι και η αχίλλειος πτέρνα του. Δημιούργησε από μόνο του τις συνθήκες για τον μετασχηματισμό μέσα απο την ανάδειξη της ατομικότητας.Στην Ελβετία γίνονται 340 δημοψηφίσματα τον χρόνο μέσα από το ταχυδρομείο...Εδώ βλέπουμε δήμους 1000 και 2000 κατοίκων οι οποίοι εκλέγουν δημάρχους που κάνουν ότι θέλουν για τέσσερα χρόνια και κανείς πολίτης δεν μπορεί να εκφραστεί και να εναντιωθεί στις αποφάσεις τους αλλά καταλήγουν στο να δημιουργούν τοπικές κλίκες εξουσίας που εκμεταλλέυονται την δύναμη που τους δίνει ο ίδιος ο κόσμος..Και είναι εκνευριστικό..

 

Πλέον θεωρώ ότι η κοινωνία πρέπει να συνδιαλέγεται απόόμμνη της και δεν χρειάζεται κανέναν να αποφασίζει χωρίς τον ξενοδόχο..

 

Παρενέβαλα κάποια απαντητικά σχόλια και ιδού η απάντηση του συντάκτη της ανάλυσης :

 

Ευχαριστώ γιαι την πρόσκληση στην ομάδα.μόλις τώρα ολοκλήρωσα την ανάγνωση των σκέψεων σας αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που μπορώ να της εντάξω ,αν θέλετε βοηθήστε με με copy paste απλώς τις παρέθεσα στο τοίχο της ομάδας για σχολιασμό μετά απο΄τις δικές σας θέσεις.Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια πρόθεση να μπλοκάρεις τον οποιονδήποτε γραπτό διάλογο και όχι δια ζώσης με ένα γραπτό κείμενο που διαβάζεται δεν είμαστε σε κάποιο πάνελ τηλεοπτικό με τον οποίο καταχρώμαι χρόνο.Το να με διαγράψετε χωρίς να με ακούσετε είναι ένα εύλογο δικαίωμα σας από την στιγμή που θεωρείτε την ομάδα δική σας.Αλλά όπως είπε ο Θεμιστοκλής "Πάταξων μεν ,'άκουσων δε."άκουσε με πρώτα και μετά αποφάσισε λοιπόν.Χαίρομαι που με καλύψατε με βαθύτερη προσσέγγιση των θεμάτων αλλά πιστεύω τότε ότι και μια ρηχότερη δεν βλάπτει μια και τα μέλη μιας ομάδας δεν είναι υποχρεωτικά όλα στο ίδιο επίπεδο αντίληψης και μπορεί κάποια να υστερούν.

 

νομίζω ότι και εσείς στις προηγούμενες δηλώσεις σας διαμαρτύρεσθαι και τονίζεται τους λόγους που βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση και η ίδια η πράξη σας να δοκιμάσετε ένα νέο φορέα είναι μια διαμαρτυρία για το σήμερα.δεν είμαι εδώ για να πώ κανέναν μεγαλύτερο πόνο απο αυτον που περιγραφετε στην αρχή του γράμματος σας.και προσωπικά να ξέρετε δεν έχω κανένα ατομικό αίτημα η παράπονο πάνω από την γενικότερη αίσθηση υποτίμησης της νοημοσύνης του μέσου Έλληνα από τα δρώμενα.Αν το βρίσκεται στείρο που θα συμφωνήσω μαζί σας και θέλετε να μπείτε στο ψητό ας το κάνουμε.αν το βρίσκεται ανυπόφορο να μην το πράττετε και εσείς αλλά καμμιά φορά είναι αναγκαίο εν την ρήμην του λόγου και σαν αιτιολογία για την αναγκαιότητα λήψης δράσης.καθότι αν δεν εντοπίζεις τις αιτίες οι προτάσεις δράσης φαίνονται ξεκάρφωτες.Εσείς εντοπίζεται το web και την τεχνολογία σαν μέσα βελτίωσης της λήψης αποφάσεων.Εγώ πρότεινα ότι το ίδιο μέσο είναι το εργαλείο για την λήψη άμεσων αποφάσεων από το σώμα.Ο ηγέτης σαν έννοια είναι η ένας ανθρωπος που αποφασίζει για το καλό του σώματος ελέω θεού η φωτισμένης δεσποτείας και με γνώμονα το καλό των υπηκόων του.Η το άτομο το οποίο είναι καθρέφτης και εκτελεστικό όργανο της θέλησης αυτών.αν ισχύει το δεύτερο δεν χρειάζεται καθώτι δεν έχει να πείσει κανέναν για τίποτα αλλά αφου κατανοήση την θέληση σαν εκτελέστικό όργανο κινει τα νήματα και εργάτεται για τον τρόπο υλοποίησης αυτών.με το ιντερνετ δίνεται η δυνατότητα να μεταφέρεται σε ελάχιστο διάστημα η βούληση του σώματος στον ηγέτη.Ο δε ηγέτης δεν χρειάζεται να έχει ακόμα και καμμία άλλη ιδιοτητα εκτός από την ικανότητα διεκπεραίωσης και συντονισμού συνάμα με την ηθική ανωτερώτητα και ποιότητα που θα δρά σαν εγγύηση της διάφανης λειτουργίας γαι την τήρηση του κοινωνικού συμβολαίου.Λοκ,Ρουσσω.Έχει δε στην διάθεση του μια ολόκληρη κρατική μηχανή,πανεπιστήμια,πολίτες τους οποίους αξιοκρατικά και εκ περιτροπής καλέι να προτείνουν με επιστημονικές μελέτες διεξοδικές μελέτες και λύσεις για τα προβλήματα που τήθωνται από τους πολίτες για λύση και αξιολογούνατι όπως σωστά είπατε με βαθμό προταιρεώτητας.

 

Επείδη δεν έχουμε γνωριστεί προσωπικά και δεν γνωρίζετε καν την επαγγελματική μου ιδιότητα αλλά και την προσωπική μου ιστορία.Θεωρώ αρκετά άκομψο και περίεργο το γεγονός να προδικάζεται ότι είμαι άσχετος με το managment και ακόμα πιο άκομψο και περίεργο να με ταμπελοποιείται με άμεσα συμπεράσματα για το αν είμαι μασόνος.Από ότι γνωρίζω οι μασόνοι είναι μυστική ομάδα και αν κάνω λάθος δεν ξέρω διορθώστε με δεν λένε ποτέ αν είναι μασόνοι η όχι.Δηλαδή ένας που θα πει ότι είναι μασόνος δεν είναι.άρα με την αυτή κατηγορία ότι και να κάνω είμαι μασόνος ακρίβώς όπως εσει΄ς μπορεί να είσαστε εξωγήινος μια και ουδέποτε σας έχω δει και γνωρίσε.Αυτά δε περί ανώνυμης καταγγελίας ακόμα δεν έγινε η ομάδα μου θυμίζουν έναν πρωτόλειο χαφιεδισμό και λασπολογία που δεν συνάδει με τα ήθη μου.Δηλαδή αν κάποιος έχει να πει κάτι γιατί να το πει σε εσας και να μην μου αποστείλει ένα μύνημα σε εμένα για να του απαντήσω κατάλληλα.Γιατί και εγώ μπορώ να πω ότι μου κάναν ανώνυμη καταγγελία για σας ότι είσαστε μυστικός πράκτορας της μποτσουάνα και να δηλώσετε δημόσια αν είσατε η όχι.Έτσι σας έχω πετάξει λάσπη και ότι και να πείτε θα βλέπεται πάνατ υπό το πρίσμα της καχυποψίας ότι εξυπηρετείται τα συμφέροντα της Μποτσουάνα. "Ρίξε λάσπη όσο και να πλυθεί κάποιος κάτι θα μείνει"Γκαίμπελς..Επίσης ένα ακόμη χειρότερο και αγενές είναι ότι ενώ θέλετε να συστήσετε ομάδα τα ίδια δημοσιοποιήσατε στον τοίχο μου και δεν κρατήσατε τον διάλογο στα πλάίσια της ομάδας.δηλαδή αφήνετε υπόνοιες για μένα και εκτός της ομάδας σε άλλους φίλους μου.Είναι σαν να σασ κατηγορώ στο τοίχο σας και να λέω ότι θέλω.Μπορείται να μου πείτε από που φαίνεται από το κείμενο ότι είμαι μασόνος η ακόμα καλύτερα γνωρίζετε ότι η μασωνία αποδέχεται την άμεση δημοκρατία??και γιατί η κίνηση της παράθεσης κάποιων ιδεών στα πλάισια ενός διαλόγου είναι υπονομευτική τι ακριβώς υπονόμευσα?Έπειτα θέλω να ξέρω αν χρειαζεσθαι κάποιοα ομάδα για να υλοποιησει κάποιο συγκεκριμμένο σχέδιο και ιδέες γιατί καλό θα ήταν να τις έχεται παραθέσει επακριβώς για να ξέρουμε τους σκοπούς ,η είναι κάτι δημοκρατικό το οποίο περιμένετε να γεννηθεί από την συμβολή μας η πρέπει να μας πείσετε για κάτι συγκεκριμένο,να μας το πείτε ξεκάθαρα χωρίς περιστολές.

 

Επίσης θέλω να ξεκαθαρίσετε την θέση σας στην ομάδα είναι μια ομάδα στην οποία εσείς είσαστε ο ηγέτης και έχεται ήδη ένα σχέδιο που θα μας εξηγήσεται η είναι μια διεργασία μέσα από τη οποία κάποιοι θα φέρουν την ευθύνη υλοποίησης κάποιων συμπερασμάτων.Επίσης μου έκανε εντύπωση το αν στείλατε ένα τέτοιο γράμμα στο συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο καλείται να κάνει κυβέρνηση εθνικής ενότητας???Το επικρατείας δεν έχει καμμία μα καμμία τέτοια αρμοδιότητα ούτε δίνει την εντολή για σχηματισμό κυβέρνησης.Ο πρόεδρος της δημοκρατίας είναι αυτός που την δίνει όπως λέει το ΣΎνταγμα,όποιος θέλεται μπορεί να σας το επιβεβαιώση η εγώ δεν κατάλαβα καλά.Αλλά στείλατε αλήθεια ένα τέτοιο γράμμα γιατί πιστεύω ότι δεν πρόκειται να σας απαντήσει κανείς και θα μου ΄'εκανε χαρά αν όντως σας απαντούσαν σε κάτι τέτοιο και θα ήθελα να το δημοσιεύσετε.Το συμβούλιο της επικρατείας δίνει γνωματεύσεις για την συντραγματικότητα η όχι κάποιων νόμων.

 

Κάποτε επισκέφτηκε τον κυριο Κ ένας καθηγητής φιλοσοφίας και άρχισε να του μιλάει για την σοφία του.Μετά από λίγη ώρα ο κύριος Κ είπε στον καθηγητή.Κάθεσαι ενοχλητικά,μιλάς ενοχλητικά,σκέφτεσαι ενοχλητικά.Σαν τάκουσε ο καθηγητής νευρίασε κα...ι του είπε.Δεν με ενδιαφέρει τι σκέφτεσαι για το άτομο μου αλλά γιαυτά που σου λέω θα ήθελα την γνώμη σου.Αυτά που λες δεν έχουν περιεχόμενοαπάντησε ο κύριος Κ.Σε βλέπω να βαδίζεις αδέξια,το βάδισμα σου δεν έχει προορισμό.Μιλάς σκοτεινά και η ομιλία σου δεν φωτίζει τίποτα.Βλέπωντας την στάση σου,π'αυει να με ενδιαφέρει ο στόχος σου.

 

 (Μπερτολτ Μπρεχτ απο το Οι ιστορίες του Κ Κουνερ΄.Η διαλεχτική ως στάση ζωής) Σοφή στους σοφούς είναι η στάση κύριε Κώστα και το λέω με κάθε αγάπη και σεβασμό.Με καλέσατε στην ομάδα και το αποδέχτηκα και αμέσωσ με περιβάλατε με καχυποψία ...μη βλέπωνατας όρι έστω άλλοι τρεις συμπολίτες μας επικρότησαν αυτα που είπα αν όχι για σεβασμό μια άλλης γνώμης.Ξέρεται αν είμαστε υποχρεωμένοι να συμφωνούμε και να λέμε ναι σε όλα χωρίς να λέμε μια γνώμη θα είμαστε σε κάνα μεγάλο κόμμα που θα μας είχε υποσχεθεί να μας διορίσει πουθενά,δεν θα καθόμαστε να συνομιλούμε μαζί για την δημιουργία κάτι άλλου.Επίσης θα ήθελα να μας εξηγείσεται τι εννοείται αριστοδημοκρατία γιατί δεν κατανοώ τον όρο.Αν η Σπάρτη είχε ολιγαρχία και η Αθήνα δημοκρατία είναι μια μείξη των δύο?Εμένα η αθήνα με καλύπτει γιατί μέσω της άμεσης δημικρατίας ξεπέρασε τον φθόνο όπως σωστά τονίζεται σαν πρόβλημα ,και τι σημαίνει αριστοδημοκρατία σε επίπεδο αποφάσεων.Ποιός αποφασίζει για να καταλάβω πως το εννοείται θα με ενδιέφερε να το γνωρίζω..

 

Ελπίζω η απάντηση μου και οι παρατηρήσεις μου να ηταν χρήσιμες και ζητώ συγνώμη αν για κάποιο λόγο αισθανθήκατε απειλή η οτιδήποτε άλλο και περιμένω τις όποιες παρατηρήσεις σας κα την απάντηση΄σας στα ερωτήματα μου τα οποία σας έθεσα όχι σε προσωπικό αλλά σε επίπεδο αρχών του τι θέλετε να κάνετε η κάνουμε.

 

 

Ας δούμε τώρα τα σχόλιά μου που προκάλεσαν αυτές τις απαντήσεις [να σημειώσω ότι έκανα συνολικά τα σχόλια και μετά απαντήθηκαν συνολικά επίσης από τον fb – φίλο] :

 

.
Γιώργο κατ' αρχήν έχω να σου δηλώσω ότι βρίσκεσαι στην ομάδα «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – Turn key solution». Επομένως το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις το σκεπτικό μου και να εντάξεις τις απόψεις σου στις αντίστοιχες παραγράφους της εισήγησής μου. Αλλιώς δεν βοηθάς την εξαγωγή συμπερασμάτων.

 

.
Κατά δεύτερον σου δηλώνω ότι, αν δεν κάνεις το προηγούμενο σε εύλογο χρόνο, θα θεωρήσω οριστική την πρόθεσή σου να μπλοκάρεις την πρόοδο του διαλόγου σε αυτή την ομάδα και θα σε διαγράψω.

 

.
Ως προς την ουσία του άρθρου σου, θα έλεγα ότι γενικά σε έχω καλύψει με πολύ βαθύτερη προσέγγιση των θεμάτων. Δεν βλέπω να λες κάτι καινούργιο.
Αυτό ως προς τις διαπιστώσεις.
Ως προς την προοπτική θα έλεγα ότι κινείσαι στο – τόσο δημοφιλές ...! – κλίμα οργής και διαμαρτυρίας. Είμαι ευθέως αντίθετος και καταγγέλλω κάτι τέτοιο ως απολύτως στείρο και αναποτελεσματικό. Αν θες, μου είναι ανυπόφορο. Υπάρχουν τόσες και τόσες ομάδες για να «πεις τον πόνο σου».
Γιατί κ-α-ι εδώ ;

 

.
Ως προς το θέμα ανυπαρξίας και μη αναγκαιότητας ηγεσίας που θέτεις, θα έλεγα ότι σε βρίσκω … πρωτόγονο. Η σύγχρονη ηγεσία, αυτή που απαιτείται για να βγούμε από τα αλλόκοτα σημερινά προβλήματα, θα πρέπει να συγκεντρώνει προσόντα πραγματικού ηγέτη και όχι ανδρείκελου των media και των μεγάλων συμφερόντων.
Στα προσόντα πλέον είναι απαραίτητα, εκτός από την ευρύτητα προσόντων και γνώσεων, και αυξημένες δεξιότητες management. Υποθέτω ότι σου είναι άγνωστος ο όρος και – κυρίως ! – το ακριβές νόημά του.
Αλλιώς δεν θα έγραφες κατεβατά …

 

.
Τέλος, επειδή υπάρχει μια ανώνυμη καταγγελία, που δυστυχώς δείχνει να επιβεβαιώνεται από το κείμενό σου, θα ήθελα να δηλώσεις δημόσια αν είσαι μασόνος. Δηλώνω και τονίζω ότι δεν έχω καμία προκατάληψη για κανένα χώρο.
Πιστεύω ότι σε όλους τους χώρους υπάρχουν καλοί και κακοί. Κάπως έτσι δεν περισσεύει κανένας καλός !
Διευκρινίζω ότι η επιβεβαίωση που αναφέρω έχει να κάνει με την υπονομευτική του διαλόγου κίνησή σου και όχι τόσο με το περιεχόμενο.
Εύχομαι να έχεις κάτι σημαντικό να απαντήσεις και να ενταχθείς στις ενδεδειγμένες διαδικασίες της ομάδας.

 

 

Αυτά ήταν τα αρχικά σχόλιά μου και μετά τη δέσμη σχολίων του αναλυτή, έκανα τα παρακάτω πρόσθετα σχόλια :

 

Γιώργο μου είναι ιδιαίτερα χρήσιμες οι από καρδιάς απαντήσεις σου στις προβακατόρικες - σοβαρολογώ ! - επιθέσεις μου στο προηγούμενο κείμενό σου. Θα σου απαντήσω αναλυτικά σήμερα.

 

Το μόνο που θέλω να ξέρεις από πριν είναι ότι η αίτησή μου με αρ. πρωτ. Π.8979/8.12.2010 είχε σκοπό την επίσημη καταγραφή ενός κυβερνητικού προγράμματος "με αρχή, μέση και τέλος". Το κείμενο του σχεδίου λόγου προς την Ολομέλεια απότελεί βάση συζήτησης σε αυτή την ομάδα.

 

 

Ο αναλυτής δεν έκανε τίποτα εν τω μεταξύ και βέβαια ο υποφαινόμενος έχει να απαντήσει στη – γνωστή ! – ερώτηση «οπότενες τι κάνουμε ;».

 

Η Ιλιάδα αναφέρει κάπου γύρω στην Ε ραψωδία κάτι αντίστοιχο. Κάποιος που το όνομά του άρχιζε από Θ και θύμιζε λίγο από θράσος, «τη βγήκε» στον …Οδυσσέα.

Ο … συμπατριώτης μου [δεν το ξέρετε ;], κατά το κοινώς λεγόμενο, «τον έκοψε φέτες».

 

Ήγουν : του έδωσε μια απάντηση επί της ουσίας και μετά του λέει και κάτι στο στυλ «άμα θες, πάμε και έξω να χτυπηθούμε σαν άντρες» !!!

Και ακολουθεί ένας σύντομος ύμνος του Ομήρου στον «τιμημένο ρήγα».

 

Κάπως έτσι στις υπόλοιπες ραψωδίες έπεσε ένα «τουμπεκί ψιλοκομμένο» - μίλαγαν δηλαδή μόνο όσοι ήξεραν τι έλεγαν !

 

Παρεμπιπτόντως ένα αντίστοιχο «τουμπεκί ψιλοκομμένο» έριξε κάποια στιγμή και ο Αγαμέμνονας, όταν κατάλαβε ότι «δεν τον παίρνει» απέναντι στα λόγια του Αχιλλέα – είχε και αυτός καμιά φορά δίκιο. Δεν είπε καν ως αρχηγός ένα «έχεις δίκιο» - τσιμουδιά και…  συμμόρφωση !

 

 

 

Κατ’ αρχήν, όταν μπαίνει κανείς σε μια ομάδα, έστω προσκεκλημένος, δεν ρίχνει μια ματιά στις θέσεις της ομάδας ;

 

Δεν είναι αγένεια π.χ. να πας σε ένα ξένο σπίτι και να αρχίσεις να μασουλάς το φαγητό που κουβάλησες από το σπίτι σου ; Τουλάχιστον δεν πρέπει να δεις πρώτα μήπως έχουν μπροζόλες [ε σειρά ;] και μετά να δεις μήπως στέκει να τους πεις «μήπως δεν θα σας πείραζε να φάω τις χυλοπίττες μου ;»

 

Έπειτα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν κάποιες στοιχειώδεις παράγραφοι, ώστε να μπορεί να διαχωρίζει κανείς νοήματα, σκέψεις, προτάσεις κ.λ.π. ;

 

Τέλος πάντων, να κωδικοποιήσουμε το … διάλογο ;  Ό,τι μπόρεσα έκανα …

 

Έχω κάνει ολόκληρη… διατριβή με τα θέματα που έθιξε ο περί ου.

Με Α σημειώνονται τα περιλαμβανόμενα στην αρχική ανάλυση, με Β τα πρώτα σχόλιά μου, με Γ τα σχόλια του αναλυτή και Δ τα δεύτερα σχόλιά μου. Να σημειώσω ότι δεν έχω αφαιρέσει τίποτα.

Παρεμβάλλω και κάποιες σύντομες παρατηρήσεις – σε italics.

 

 

Πρώτον : περί ηγεσίας

Α

Πολλοί μίλησαν για τέλος της ιστορίας,για το ότι στην εποχή μας δεν υπάρχουν πλέον ικανές ηγετικές μορφές να συσπειρώσουν κάτω από το προσωπικό τους όραμα και μύθο μάζες,για να ανατρέψουν ,να αλλάξουν τον ρου και την εξέλιξη των πραγμάτων,να μετασχηματίσουν κοινωνικές πραγματικότητες και να μας οδηγήσουν σε καινούργιους ατραπούς. Πολλοί επίσης... επισήμαναν ότι αυτό συμβαίνει γιατί τα μέσα μαζικής πληροφορίας και η εικόνα του ηγέτη τίθεται κάτω από τον συνεχή φακό και παρακολούθηση μετατρέποντας το παραμικρό ελάττωμα και ολιγωρία σε μια προβολή της τρωτότητας και των αδυναμιών του,πράγμα που τον κατεβάζει στο ίδιο επίπεδο με μας και στόχο κριτικής σαν να είναι ο γείτονας μας,και αυτό ..ισχύει φυσικά. Είναι εύκολο πλέον για τον καθένα να δει ότι ο πολιτικός αρχηγός δεν είναι κάτι παραπάνω από χιλιάδες άλλους συμπολίτες του που έχουν μορφωθεί,έχουν τελειώσει πανεπιστήμια,έχουν ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο. Οπότε πλέον δεν μένει τίποτα άλλο για την ανάδειξή των ηγετών αλλά μόνο ένα κλειστό κύκλωμα κομματικής εξουσίας,

[συνέχεια αργότερα]

Μέσα λοιπον από αυτόν τον μηχανισμό αναδεικνύονται οι σημερινοί ηγέτες οι οποίοι σαν άλλοι Πάπες δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα πέρα από την ανακοινωθείσα και διατυμπανισθήσα ιδεολογική γραμμή αλλά έχοντας τον συμβολικό ρόλο του προκαθήμενου δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο παρά να λεν τις βλακείες που ευαγγελίζονται η κάθε κομματική κλίκα της επονομαζόμενης κομματικής επιτροπής,όντας δέσμιοι των αρχών του κάθε κόμματος που θεσπίστηκαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια και αποτελούν στην ουσία τους ένα αναχρονισμό και μια οπτική του σήμερα μέσα από την οπτική των αρχών του 20αιώνα..

[ξανά παρακάτω]

Πρέπει να τελειώσει όλο αυτό το παραμύθι που στήρίζεται στις πλάτες όλων και που πλέον φαίνεται η ανεπάρκεια του σε κάθε τομέα...Όντως οι ηγέτες δεν υπάρχουν,αλλά δεν υπάρχουν για έναν και απλό λόγο...Γιατί δεν ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ..Οι κοινωνίες πλέον δεν αποτελούνται από ηλίθιους και υποτελείς. Οι Έλληνες κατεξοχήν ένας διανοητικός λαός που ο καθένας από μας έχει και άποψη και γνώση των προβλημάτων του πολύ καλυτερα από τον από πάνω που οριζεται μέσα από το κομματικό κονκλάβιο θα μπορούσε πολύ απλά να έχει οποιαδήποτε θέση μέσα σε αυτούς τους μηχανισμούς και ακόμα και να κατάφερνε καλύτερα όσον αφορά την λήψη αποφάσεων για απλά πράγματα ,ακριβώς επειδή τα βιώνει..

 

Β

Ως προς το θέμα ανυπαρξίας και μη αναγκαιότητας ηγεσίας που θέτεις, θα έλεγα ότι σε βρίσκω … πρωτόγονο. Η σύγχρονη ηγεσία, αυτή που απαιτείται για να βγούμε από τα αλλόκοτα σημερινά προβλήματα, θα πρέπει να συγκεντρώνει προσόντα πραγματικού ηγέτη και όχι ανδρείκελου των media και των μεγάλων συμφερόντων.
Στα προσόντα πλέον είναι απαραίτητα, εκτός από την ευρύτητα προσόντων και γνώσεων, και αυξημένες δεξιότητες management. Υποθέτω ότι σου είναι άγνωστος ο όρος και – κυρίως ! – το ακριβές νόημά του.
Αλλιώς δεν θα έγραφες κατεβατά …

 Γ

Ο ηγέτης σαν έννοια είναι η ένας ανθρωπος που αποφασίζει για το καλό του σώματος ελέω θεού η φωτισμένης δεσποτείας και με γνώμονα το καλό των υπηκόων του.Η το άτομο το οποίο είναι καθρέφτης και εκτελεστικό όργανο της θέλησης αυτών.αν ισχύει το δεύτερο δεν χρειάζεται καθώτι δεν έχει να πείσει κανέναν για τίποτα αλλά αφου κατανοήση την θέληση σαν εκτελέστικό όργανο κινει τα νήματα και εργάτεται για τον τρόπο υλοποίησης αυτών.με το ιντερνετ δίνεται η δυνατότητα να μεταφέρεται σε ελάχιστο διάστημα η βούληση του σώματος στον ηγέτη.Ο δε ηγέτης δεν χρειάζεται να έχει ακόμα και καμμία άλλη ιδιοτητα εκτός από την ικανότητα διεκπεραίωσης και συντονισμού συνάμα με την ηθική ανωτερώτητα και ποιότητα που θα δρά σαν εγγύηση της διάφανης λειτουργίας γαι την τήρηση του κοινωνικού συμβολαίου.Λοκ,Ρουσσω.Έχει δε στην διάθεση του μια ολόκληρη κρατική μηχανή,πανεπιστήμια,πολίτες τους οποίους αξιοκρατικά και εκ περιτροπής καλέι να προτείνουν με επιστημονικές μελέτες διεξοδικές μελέτες και λύσεις για τα προβλήματα που τήθωνται από τους πολίτες για λύση και αξιολογούνατι όπως σωστά είπατε με βαθμό προταιρεώτητας.

Ενδεχομένως αναρωτιέται κανείς αν, το αναμφισβήτητο γεγονός ότι σήμερα έχουμε τελείως άθλιες ηγεσίες, συνεπάγεται ότι είμαστε έτοιμοι για μια κοινωνία χωρίς ηγέτες.

Τη θέση μου την ανέφερα επιγραμματικά στο πρώτο σχόλιό μου και δεν παρατήρησα να έτυχε της προσοχής του αναλυτή. Δεν ρώτησε – από ενδιαφέρον ; - ποιες «αυξημένες δεξιότητες management» εννοώ.

Αν είχε ρωτήσει, θα του απαντούσα «να τους ανεβάζει όλους» …όχι όμως και να γίνεται χάβρα. Σύναξη ναι ! – τα είπαμε.

Κατά τα άλλα, όποιος νομίζει ότι χωρίς ηγεσία, υψηλού μάλιστα επιπέδου, θα την βγάλουμε καθαρή από τα σημερινά παλούκια, ας ακολουθήσει τη γνωστή προτροπή προς τους εγκλωβισμένους επενδυτές : get on your fucking knees and pray (πέσε στα γόνατα και προσευχήσου) !

Κοινωνία χωρίς ηγεσία μπορεί – κατά την ταπεινή μου γνώμη – να προκύψει όταν θα έχει «μπει το νερό στο αυλάκι». Θα το δούμε και παρακάτω.

 

Δεύτερον : περί κομμάτων

Α

μιας και τα κόμματα παραφράζοντας τον συνταγματικό τους ρόλο για την ανάδειξη της βουλήσεως του λαού,απλώς ποδηγετούν και επιβάλλουν τις απόψεις τους στον λαό καθώς όσοι είναι μέσα σε ένα οποιοδήποτε κόμμα θα πρέπει αναντίρρητα να συμφωνούν με τις αρχές του κόμματος που τους φιλοξενεί. Έτσι δεν υπάρχει και ταυτόχρονα θέση για κάποιον που θα ήθελε ενδεχομένως να συνδυάσει κάποια πράγματα που του φαίνονται λογικά από διάφορους χώρους σε μια ενιαία γραμή.Δεν αφήνουν στην ουσία να υπάρξει το μέτρο και η ενδιάμεση λύση στην πολιτική ζωή καθώς οι γραμμές διαχωρισμού είναι ξεκάθαρες και αλλάζουν στο ελάχιστο ,βλέπε πολιτική ατολμία,και υποκριτικά για να τσιμπήσουν όσους ψήφους χρειάζονται ...για τον επόμενο γύρο.΄Άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο...η πόλωση και οι ξεκάθαρες γραμμές από τον αντίπαλο..Για αυτό άλλωστε και η πολιτική έλλειψη και κρίση..

Κόμματα δεν είχαν εφευρεθεί στην Αρχαία Ελλάδα – έχει σημασία ; Γιατί η ύπαρξη κομμάτων θεωρείται αναπόσπαστο συστατικό της δημοκρατίας ;

Κατά τα άλλα, καλά τα λέει ο αναλυτής μας.

Αν ρωτούσε

«Κόμματα ή κομμάτια ;» 

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011 13:24

 

http://oneirokolakairinisnyktas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=30057&blid=396

 

 

Τρίτον : περί μείξης θέσεων

Α

Κανείς δεν τολμάει να προβεί σε μια μείξη των θέσεων που να αντικατροπτίζει τις αληθινές ανάγκες του πολίτη...Η δεξιά θα θεοποιεί μια αναρχία των αγορών χωρίς υψηλό κοινωνικό προστατευτισμό,ο σοσιαλιστής θα ευαγγελίζεται την ισοκατανομή του πλούτου,την κοινωνική δικαιοσύνη και τα επιδόματα που θα τα ξαναπαίρνει για να μπορέσει να λειτουργήσει η κρατικιστική του άποψη των πραγμάτων που θέλει ένα κράτος ρυθμιστή των πάντων και η αριστερά ακόμα χειρότερα θα επιθυμεί την κατάρρευσή των αγορών ,την σύνθλιψη του κεφαλαίου ώστε να μοιράσει ισομερώς τι?Μάλλον την φτώχεια.

Κατά περίεργο τρόπο ο αναλυτής περιορίζει την αναγκαία παραγωγή νέων ιδεών σε «μείξη των θέσεων». Μήπως αυτό είναι φτώχεια ;

Αν ρωτούσε - μια γεύση από το … παρακάτω :

«Καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο»

Σάββατο, 2 Απριλίου 2011 14:52

 

http://oneirokolakairinisnyktas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=30649&blid=396

 

Τέταρτον : περί αδιεξόδου

Α

Εκεί στέκεται ανάμεσα ο πολίτης ο οποίος δεν μπορεί να καταλάβει γιατί δεν μπορούν τέλος πάντων αυτοί οι άνθρωποι να βρουν μια λύση πάνω στα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζει και την εξεύρεση λύσεων. για όλους..Μα καλά μετά από τόσα χρόνια κρίσεων και προβληματισμών δεν υπάρχουν πρακτικές λύσεις για όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας?Δεν έχει μπορέσει όλη αυτή η διανόηση να λύσει θέματα και να βρει αρχές και θεσμούς που να μην αφήνουν κανέναν χωρίς φωνή,χωρίς εκπροσώπηση από την κοινωνία..Να μην ωθούν κανέναν να αισθάνεται κοινωνική αδικία,αηδία,έπαρση,απομόνωση..Όλοι αυτοί όχι μόνο δεν βρίσκουν λύσεις αλλά καθημερινά δημιουργούν και καινούργια προβλήματα στους ανθρώπους και στους πολίτες μέσα από τον παραμορφωτικό φακό που βάζουν τους πολίτες να εστιάζουν στα προβλήματα και αυτός ο φακός λέγεται κομματική γραμμή.

Αν ρωτούσα «τι σε κάνει να πιστεύεις ότι οι λύσεις είναι πρακτικές και όχι out of the box ;» [εκτός ορίων], τι θα μου απαντούσε άραγε ;

Και το απόφθεγμα του Einstein «Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν μπορούν να λυθούν αν μείνουμε στο ίδιο επίπεδο σκέψης που είχαμε όταν τα δημιουργήσαμε» θα του έλεγε κάτι ;

 

Πέμπτον : περί σύγχρονης κοινωνίας

Α

Όμως οι κοινωνίες τώρα μετασχηματίζονται με πολλοί γρηγορότερους ρυθμούς και η πληροφορία διαδίδεται επίσης με άλλους τόσους ενω αυτοί οι δύσκαμπτοι βρόγχοι δεν δύνανται στην ουσία να τους ακολουθήσουν,ούτε καν το κράτος και οι μηχανισμοί του.

Και «οπότενες τι κάνουμε ;».

 

Έκτον : περί θεωρητικολογίας

Α

Όλοι λοιπόν ανεξάρτητα από τις θεωρητικολογίες βρίσκουν ένα μεσοβέζικο προκάλυμμα για να καλύψουν τις πράξεις τους και τις ανάγκες,χωρίς κανένα ιδεολογικό υπόβαθρο αλλά μέσα από την τρέχουσα ανάγκη και η ιδεολογία καταλήγει ένα αδιόρατο όραμα,μια μεσσιανική ιδεοληψία που κάποτε θα ευοδωθεί.

 Και ο υποφαινόμενος άρα διαθέτω μεσοβέζικα προκαλύμματα ή να … ελπίζω ;

 

 Έβδομον : περί άμεσης δημοκρατίας

Α

Δεύτερον ζούμε σε μια εποχή που ξεμπροστιάζει την υστεροβουλία και την αδιαφορία των μηχανισμών αυτών πάνω στους πολίτες..Δεν υπάρχει καλύτερος χρόνος για την δημιουργία μιας κίνησης,έστω μέσα από ένα κόμμα η οποία δεν θα έχει καμιά σχέση με τις ήδη υπάρχουσες δομές των κομμάτων .Ένα κόμμα που δεν θα έχει καν επιτροπές αλλά όλα τα μέλη του θα είναι επιτροπή και που οι αρχές του θα αλλάζουν κάθε φορά κατά βούληση των μελών του..Αυτό που θα προάγει μέσα από την άμεση δημοκρατία τις απόψεις και την θέληση του συνόλου. Και αυτό πλέον είναι εφικτό...Δεν θεωρώ ότι έχουμε κανέναν ανάγκη να μας εκπροσωπεί,πρέπει απλώς να έχουμε ένα κράτος που θα απαρτίζεται από συμπολίτες μας ταγμένους στο να εξυπηρετούν την θέληση μας και τίποτα παραπάνω,γιατί όλα τα άλλα είναι αχρείαστα.

 

[συνέχεια παρακάτω}

 

Πλέον θεωρώ ότι η κοινωνία πρέπει να συνδιαλέγεται απόόμμνη της και δεν χρειάζεται κανέναν να αποφασίζει χωρίς τον ξενοδόχο..

 

Β

Εσείς εντοπίζεται το web και την τεχνολογία σαν μέσα βελτίωσης της λήψης αποφάσεων.Εγώ πρότεινα ότι το ίδιο μέσο είναι το εργαλείο για την λήψη άμεσων αποφάσεων από το σώμα.

 

Μας χρειάζεται κάποια απόδειξη για το «αυτό πλέον είναι εφικτό» ή είναι αυταπόδεικτο ;

Το να υπάρχει ηγεσία σημαίνει «χωρίς τον ξενοδόχο» ; Μάλιστα !

 

 

Όγδοον : περί δημοψηφισμάτων

 

Α

Και δεν μιλάω μόνο για το απαράδεκτο της έλλειψης δημοψηφισμάτων αλλά ακόμα περισσότερο γιατην φενάκη της όλης δομής του κρ'ατους που δημιουργεί συντεχνίες,κύκλους συμφερόντων και γραφειοκρατικούς μηχανισμούς που όχι μόνο συνθλίβουν παρά την θέληση του τον πολίτη αλλά δεν του λύνουν κανένα μα κανένα πρόβλημα.Ο δε πολίτης έχει εθιστεί πλέον στο να κατηγορεί αλλά και να συμμετέχει απαθής σε αυτό το δράμα..Το σύστημα έχει ενισχύσει τον εγωισμό του καθένα μας σε μεγάλο βαθμό ώστε να αποδυναμώσει οποιαδήποτε κοινωνική συλλογική δράση και να μπορεί αν ασκεί εξουσία επ`αόριστον αλλά αυτό ακριβώς είναι και η αχίλλειος πτέρνα του. Δημιούργησε από μόνο του τις συνθήκες για τον μετασχηματισμό μέσα απο την ανάδειξη της ατομικότητας.Στην Ελβετία γίνονται 340 δημοψηφίσματα τον χρόνο μέσα από το ταχυδρομείο...

 

Μόνο που οι Ελβετοί δεν είναι Έλληνες, γιατί  και η Ελβετία δεν είναι Ελλάδα. Οι μεν είναι ρολόγια ακριβείας, οι δε είναι χάος επιεικώς – εκ φύσεως αμφότεροι.

Και βέβαια αλλιώς μπαίνουν σε τάξη τα … ρολόγια και αλλιώς το χάος.

 

 

Ένατον : περί δήμων

 

Α

Εδώ βλέπουμε δήμους 1000 και 2000 κατοίκων οι οποίοι εκλέγουν δημάρχους που κάνουν ότι θέλουν για τέσσερα χρόνια και κανείς πολίτης δεν μπορεί να εκφραστεί και να εναντιωθεί στις αποφάσεις τους αλλά καταλήγουν στο να δημιουργούν τοπικές κλίκες εξουσίας που εκμεταλλέυονται την δύναμη που τους δίνει ο ίδιος ο κόσμος..Και είναι εκνευριστικό..

 Προφανώς οι μεγαλύτεροι Δήμοι πάνε καλύτερα …Ή κάτι θέλει να πει και δεν το καταλαβαίνω ;

Αν κάνουν δημοψήφισμα σε αυτούς τους Δήμους, θα πάψουν να υπάρχουν κλίκες ; Χλωμόν …

 

Δέκατον : απολογία

 

Γ

Ευχαριστώ γιαι την πρόσκληση στην ομάδα.μόλις τώρα ολοκλήρωσα την ανάγνωση των σκέψεων σας αλλά δεν μπορώ να καταλάβω που μπορώ να της εντάξω ,αν θέλετε βοηθήστε με με copy paste απλώς τις παρέθεσα στο τοίχο της ομάδας για σχολιασμό μετά απο΄τις δικές σας θέσεις.Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια πρόθεση να μπλοκάρεις τον οποιονδήποτε γραπτό διάλογο και όχι δια ζώσης με ένα γραπτό κείμενο που διαβάζεται δεν είμαστε σε κάποιο πάνελ τηλεοπτικό με τον οποίο καταχρώμαι χρόνο.Το να με διαγράψετε χωρίς να με ακούσετε είναι ένα εύλογο δικαίωμα σας από την στιγμή που θεωρείτε την ομάδα δική σας.Αλλά όπως είπε ο Θεμιστοκλής "Πάταξων μεν ,'άκουσων δε."άκουσε με πρώτα και μετά αποφάσισε λοιπόν.Χαίρομαι που με καλύψατε με βαθύτερη προσσέγγιση των θεμάτων αλλά πιστεύω τότε ότι και μια ρηχότερη δεν βλάπτει μια και τα μέλη μιας ομάδας δεν είναι υποχρεωτικά όλα στο ίδιο επίπεδο αντίληψης και μπορεί κάποια να υστερούν.

 

νομίζω ότι και εσείς στις προηγούμενες δηλώσεις σας διαμαρτύρεσθαι και τονίζεται τους λόγους που βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση και η ίδια η πράξη σας να δοκιμάσετε ένα νέο φορέα είναι μια διαμαρτυρία για το σήμερα.δεν είμαι εδώ για να πώ κανέναν μεγαλύτερο πόνο απο αυτον που περιγραφετε στην αρχή του γράμματος σας.και προσωπικά να ξέρετε δεν έχω κανένα ατομικό αίτημα η παράπονο πάνω από την γενικότερη αίσθηση υποτίμησης της νοημοσύνης του μέσου Έλληνα από τα δρώμενα.

 

Αν είναι για τον καθένα που θέλει να πει τον πόνο του να έχουμε έναν που θα κάνει μια διατριβή [ψέματα ;] για να προσπαθήσει να εντάξει τις σκέψεις του πρώτου στο εισηγητικό κείμενο ΚΑΗΚΑΜΕ !

 

Αν ρώταγε :

«Πρόταση επί της διαδικασίας εποικοδομητικού διαλόγου»

Τετάρτη, 8 Σεπτεμβρίου 2010 03:49

 

http://oneirokolakairinisnyktas.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=26720&blid=396

 

 

Ένδέκατον : περί στειρότητας

 

Β

Ως προς την ουσία του άρθρου σου, θα έλεγα ότι γενικά σε έχω καλύψει με πολύ βαθύτερη προσέγγιση των θεμάτων. Δεν βλέπω να λες κάτι καινούργιο.
Αυτό ως προς τις διαπιστώσεις.
Ως προς την προοπτική θα έλεγα ότι κινείσαι στο – τόσο δημοφιλές ...! – κλίμα οργής και διαμαρτυρίας. Είμαι ευθέως αντίθετος και καταγγέλλω κάτι τέτοιο ως απολύτως στείρο και αναποτελεσματικό. Αν θες, μου είναι ανυπόφορο. Υπάρχουν τόσες και τόσες ομάδες για να «πεις τον πόνο σου».
Γιατί κ-α-ι εδώ ;

 

Γ

Αν το βρίσκεται στείρο που θα συμφωνήσω μαζί σας και θέλετε να μπείτε στο ψητό ας το κάνουμε.αν το βρίσκεται ανυπόφορο να μην το πράττετε και εσείς αλλά καμμιά φορά είναι αναγκαίο εν την ρήμην του λόγου και σαν αιτιολογία για την αναγκαιότητα λήψης δράσης.καθότι αν δεν εντοπίζεις τις αιτίες οι προτάσεις δράσης φαίνονται ξεκάρφωτες.

 

Πόσα πρέπει να γράψω για τις αιτίες για να θεωρηθεί ότι οι προτάσεις μου δεν είναι ξεκάρφωτες ;

 

 

Δωδέκατον : περί μασονίας

 

Β

Τέλος, επειδή υπάρχει μια ανώνυμη καταγγελία, που δυστυχώς δείχνει να επιβεβαιώνεται από το κείμενό σου, θα ήθελα να δηλώσεις δημόσια αν είσαι μασόνος. Δηλώνω και τονίζω ότι δεν έχω καμία προκατάληψη για κανένα χώρο.
Πιστεύω ότι σε όλους τους χώρους υπάρχουν καλοί και κακοί. Κάπως έτσι δεν περισσεύει κανένας καλός !
Διευκρινίζω ότι η επιβεβαίωση που αναφέρω έχει να κάνει με την υπονομευτική του διαλόγου κίνησή σου και όχι τόσο με το περιεχόμενο.
Εύχομαι να έχεις κάτι σημαντικό να απαντήσεις και να ενταχθείς στις ενδεδειγμένες διαδικασίες της ομάδας.

 

Γ

Επείδη δεν έχουμε γνωριστεί προσωπικά και δεν γνωρίζετε καν την επαγγελματική μου ιδιότητα αλλά και την προσωπική μου ιστορία.Θεωρώ αρκετά άκομψο και περίεργο το γεγονός να προδικάζεται ότι είμαι άσχετος με το managment και ακόμα πιο άκομψο και περίεργο να με ταμπελοποιείται με άμεσα συμπεράσματα για το αν είμαι μασόνος.Από ότι γνωρίζω οι μασόνοι είναι μυστική ομάδα και αν κάνω λάθος δεν ξέρω διορθώστε με δεν λένε ποτέ αν είναι μασόνοι η όχι.Δηλαδή ένας που θα πει ότι είναι μασόνος δεν είναι.άρα με την αυτή κατηγορία ότι και να κάνω είμαι μασόνος ακρίβώς όπως εσει΄ς μπορεί να είσαστε εξωγήινος μια και ουδέποτε σας έχω δει και γνωρίσε.Αυτά δε περί ανώνυμης καταγγελίας ακόμα δεν έγινε η ομάδα μου θυμίζουν έναν πρωτόλειο χαφιεδισμό και λασπολογία που δεν συνάδει με τα ήθη μου.Δηλαδή αν κάποιος έχει να πει κάτι γιατί να το πει σε εσας και να μην μου αποστείλει ένα μύνημα σε εμένα για να του απαντήσω κατάλληλα.

 

[παρακάτω]

Μπορείται να μου πείτε από που φαίνεται από το κείμενο ότι είμαι μασόνος η ακόμα καλύτερα γνωρίζετε ότι η μασωνία αποδέχεται την άμεση δημοκρατία??και γιατί η κίνηση της παράθεσης κάποιων ιδεών στα πλάισια ενός διαλόγου είναι υπονομευτική τι ακριβώς υπονόμευσα?

 

Δηλαδή ρε σειρά πώς θα έβγαζα το άχτι μου που μου έκανε την ομάδα … κιμά ;

 

 

 

Δέκατον τρίτον: περί μποτσουάνα

 

Γ

Γιατί και εγώ μπορώ να πω ότι μου κάναν ανώνυμη καταγγελία για σας ότι είσαστε μυστικός πράκτορας της μποτσουάνα και να δηλώσετε δημόσια αν είσατε η όχι.Έτσι σας έχω πετάξει λάσπη και ότι και να πείτε θα βλέπεται πάνατ υπό το πρίσμα της καχυποψίας ότι εξυπηρετείται τα συμφέροντα της Μποτσουάνα. "Ρίξε λάσπη όσο και να πλυθεί κάποιος κάτι θα μείνει"Γκαίμπελς..Επίσης ένα ακόμη χειρότερο και αγενές είναι ότι ενώ θέλετε να συστήσετε ομάδα τα ίδια δημοσιοποιήσατε στον τοίχο μου και δεν κρατήσατε τον διάλογο στα πλάίσια της ομάδας.δηλαδή αφήνετε υπόνοιες για μένα και εκτός της ομάδας σε άλλους φίλους μου.Είναι σαν να σασ κατηγορώ στο τοίχο σας και να λέω ότι θέλω.

 

Νομίζω ότι αφ’ ενός έδειξε αμυντικό σθένος και αφ’ ετέρου με…  ξεμπρόστιασε ! [το παράκανα ;]

 

 

Δέκατον τέταρτον: περί της ομάδας


β

Γιώργο κατ' αρχήν έχω να σου δηλώσω ότι βρίσκεσαι στην ομάδα «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – Turn key solution». Επομένως το πρώτο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις το σκεπτικό μου και να εντάξεις τις απόψεις σου στις αντίστοιχες παραγράφους της εισήγησής μου. Αλλιώς δεν βοηθάς την εξαγωγή συμπερασμάτων.

 

 Γ

Έπειτα θέλω να ξέρω αν χρειαζεσθαι κάποιοα ομάδα για να υλοποιησει κάποιο συγκεκριμμένο σχέδιο και ιδέες γιατί καλό θα ήταν να τις έχεται παραθέσει επακριβώς για να ξέρουμε τους σκοπούς ,η είναι κάτι δημοκρατικό το οποίο περιμένετε να γεννηθεί από την συμβολή μας η πρέπει να μας πείσετε για κάτι συγκεκριμένο,να μας το πείτε ξεκάθαρα χωρίς περιστολές.

 

 

Επίσης θέλω να ξεκαθαρίσετε την θέση σας στην ομάδα είναι μια ομάδα στην οποία εσείς είσαστε ο ηγέτης και έχεται ήδη ένα σχέδιο που θα μας εξηγήσεται η είναι μια διεργασία μέσα από τη οποία κάποιοι θα φέρουν την ευθύνη υλοποίησης κάποιων συμπερασμάτων.

 

Είναι σαφές ότι ό,τι και να γράψω, αν δεν διαβασθεί, θα … νυχτώσει !

 

Η ομάδα λειτουργεί προφανώς βάσει εισήγησης, με την έννοια ότι δεν μπορεί θέματα που έχει καλύψει η εισήγηση να … εισάγονται ξανά. Και έχει γίνει σπάσιμο της εισήγησης σε ενότητες για διευκόλυνση της διαδικασίας.

Προφανώς, αν προκύψει κάποιο πρόσθετο θέμα, θα ανοίξει αντίστοιχη ανάρτηση. Όλα τα μέλη έχουν αυτό το δικαίωμα. Στο χέρι τους είναι να το χρησιμοποιήσουν επ’ ωφελεία του διαλόγου και όχι για να τον τορπιλίσουν στην πράξη.

 

Η ομάδα έχει αυτή τη στιγμή εισηγητή θέσεων. Προς εξέλιξη είναι οι θέσεις και προς εξέταση το αν θα χρειασθεί ηγέτης και ποιος θα είναι. Αλλά η εισήγηση είναι ο πυρήνας της ομάδας.

Όποιος έχει άλλη συγκροτημένη εισήγηση, ας κάνει δική του ομάδα. Τόσο απλό !

 

 

 

Δέκατον πέμπττον: περί Σ.τ.Ε.

 

Γ

Επίσης μου έκανε εντύπωση το αν στείλατε ένα τέτοιο γράμμα στο συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο καλείται να κάνει κυβέρνηση εθνικής ενότητας???Το επικρατείας δεν έχει καμμία μα καμμία τέτοια αρμοδιότητα ούτε δίνει την εντολή για σχηματισμό κυβέρνησης.Ο πρόεδρος της δημοκρατίας είναι αυτός που την δίνει όπως λέει το ΣΎνταγμα,όποιος θέλεται μπορεί να σας το επιβεβαιώση η εγώ δεν κατάλαβα καλά.Αλλά στείλατε αλήθεια ένα τέτοιο γράμμα γιατί πιστεύω ότι δεν πρόκειται να σας απαντήσει κανείς και θα μου ΄'εκανε χαρά αν όντως σας απαντούσαν σε κάτι τέτοιο και θα ήθελα να το δημοσιεύσετε.Το συμβούλιο της επικρατείας δίνει γνωματεύσεις για την συντραγματικότητα η όχι κάποιων νόμων.

 

Δ

Το μόνο που θέλω να ξέρεις από πριν είναι ότι η αίτησή μου με αρ. πρωτ. Π.8979/8.12.2010 είχε σκοπό την επίσημη καταγραφή ενός κυβερνητικού προγράμματος "με αρχή, μέση και τέλος". Το κείμενο του σχεδίου λόγου προς την Ολομέλεια απότελεί βάση συζήτησης σε αυτή την ομάδα.

 

Ας σκεφθεί κανείς αν υπήρχε ασφαλέστερος τρόπος καταγραφής μιας πολιτικής θέσης «με αρχή, μέση και τέλος» εν μέσω ακραίας χυδαιότητας.

 

 

Δέκατον έκτον: νουθεσίες

 

Γ

Κάποτε επισκέφτηκε τον κυριο Κ ένας καθηγητής φιλοσοφίας και άρχισε να του μιλάει για την σοφία του.Μετά από λίγη ώρα ο κύριος Κ είπε στον καθηγητή.Κάθεσαι ενοχλητικά,μιλάς ενοχλητικά,σκέφτεσαι ενοχλητικά.Σαν τάκουσε ο καθηγητής νευρίασε και του είπε.Δεν με ενδιαφέρει τι σκέφτεσαι για το άτομο μου αλλά γιαυτά που σου λέω θα ήθελα την γνώμη σου.Αυτά που λες δεν έχουν περιεχόμενοαπάντησε ο κύριος Κ.Σε βλέπω να βαδίζεις αδέξια,το βάδισμα σου δεν έχει προορισμό.Μιλάς σκοτεινά και η ομιλία σου δεν φωτίζει τίποτα.Βλέπωντας την στάση σου,π'αυει να με ενδιαφέρει ο στόχος σου.

 

Δ

Γιώργο μου είναι ιδιαίτερα χρήσιμες οι από καρδιάς απαντήσεις σου στις προβακατόρικες - σοβαρολογώ ! - επιθέσεις μου στο προηγούμενο κείμενό σου. Θα σου απαντήσω αναλυτικά σήμερα.

 

Ομολογουμένως και εγώ νευρίασα λίγο – δεν είχα χίλια δίκια Πέλλα μου ;

 

 

Δέκατον έβδομον : περί διαλόγου

 

Β

Κατά δεύτερον σου δηλώνω ότι, αν δεν κάνεις το προηγούμενο σε εύλογο χρόνο, θα θεωρήσω οριστική την πρόθεσή σου να μπλοκάρεις την πρόοδο του διαλόγου σε αυτή την ομάδα και θα σε διαγράψω.

 

Γ

(Μπερτολτ Μπρεχτ απο το Οι ιστορίες του Κ Κουνερ΄.Η διαλεχτική ως στάση ζωής) Σοφή στους σοφούς είναι η στάση κύριε Κώστα και το λέω με κάθε αγάπη και σεβασμό.Με καλέσατε στην ομάδα και το αποδέχτηκα και αμέσωσ με περιβάλατε με καχυποψία ...μη βλέπωνατας όρι έστω άλλοι τρεις συμπολίτες μας επικρότησαν αυτα που είπα αν όχι για σεβασμό μια άλλης γνώμης.Ξέρεται αν είμαστε υποχρεωμένοι να συμφωνούμε και να λέμε ναι σε όλα χωρίς να λέμε μια γνώμη θα είμαστε σε κάνα μεγάλο κόμμα που θα μας είχε υποσχεθεί να μας διορίσει πουθενά,δεν θα καθόμαστε να συνομιλούμε μαζί για την δημιουργία κάτι άλλου.

 

Ζήτησα το αυτονόητο : να εντάξει τα σχόλιά του στην εισήγηση.

 

 

Δέκατον όγδοον: περί αριστοδημοκρατίας

 

Γ

Επίσης θα ήθελα να μας εξηγείσεται τι εννοείται αριστοδημοκρατία γιατί δεν κατανοώ τον όρο.Αν η Σπάρτη είχε ολιγαρχία και η Αθήνα δημοκρατία είναι μια μείξη των δύο?Εμένα η αθήνα με καλύπτει γιατί μέσω της άμεσης δημικρατίας ξεπέρασε τον φθόνο όπως σωστά τονίζεται σαν πρόβλημα ,και τι σημαίνει αριστοδημοκρατία σε επίπεδο αποφάσεων.Ποιός αποφασίζει για να καταλάβω πως το εννοείται θα με ενδιέφερε να το γνωρίζω..

 

Πάλι για μείξη – χώρια που χάθηκε στο δρόμο το web. Υπάρχει μια γενική διατύπωση στο σχέδιο λόγου.

 

Περισσότερα προσεχώς. Εν ευθέτω χρόνω …

 

 

Δέκατον έννατον: περί αρχών

 

Γ

Ελπίζω η απάντηση μου και οι παρατηρήσεις μου να ηταν χρήσιμες και ζητώ συγνώμη αν για κάποιο λόγο αισθανθήκατε απειλή η οτιδήποτε άλλο και περιμένω τις όποιες παρατηρήσεις σας κα την απάντηση΄σας στα ερωτήματα μου τα οποία σας έθεσα όχι σε προσωπικό αλλά σε επίπεδο αρχών του τι θέλετε να κάνετε η κάνουμε.

 

Απειλή όχι. Το κακό είναι ότι, εδώ που τα λέμε, ο … συμπατριώτης μου είχε «καθαρίσει» πιο εύκολα.

 

Είναι αυτό που έχω ξαναγράψει «έχουμε κάνει τα εύκολα δύσκολα». Κάπου τρεις ώρες μου πήρε. Ελπίζω τουλάχιστον να υπάρξει παραδειγματισμός – λέμε τώρα !

 

Σχόλια

07/04 17:39  ΦΤΗΝΙΑΡΗΣ
Σειρά ... Για να κάνεις deal και να ηγηθείς σωστά πρέπει να έίχεις λεφτά !
Έστω και ... αέρα ...
Φρανκλίνος Ρούζβελτ.

Τα δημοψηφίσματα από μόνα τους δε γεμίζουν κοιλιές ! Και η φτώχεια φέρνει γκρίνια !

Αλλιώς ... No deal ! Και μένεις και ευχαριστημένος ... :-)
http://discount.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=30738&pg=10000#comment217618
~~~~~~~~~~@~~~~~~~~~~
07/04 17:45  ΦΤΗΝΙΑΡΗΣ
Χρειάζεται και λίγο ... τάγμα, όπου δει ! (από το προταγματική ανάλυση)ς βλ. γερμανία, ιταλία ... τοτε !


υγ. το : ... <έ(ί)χε(ι)ς> είναι το σωστό !
~~~~~~~~~~@~~~~~~~~~~
07/04 18:06  PREMIUM
07/04 19:07  oberon
Ομολογώ σειρά ότι δεν μπορώ να ισχυρισθώ ότι με αντέγραψε ...

εκτελεστικό τάγμα ναι !

τω όντι ... - thanks !

[άσε με και έχασα το μπάνιο μου γιατί σήκωσε αεράκι ! - στόπα]
07/04 21:36  PREMIUM
Σειρά ... Τί να πει και η κερά που της "διαφημίζουν" τα Πανεπιστήμια του πρώην Ανατολικού μπλοκ ως εφ~άμιλλα του Harvard ???? (στόπα :-)
http://reviews.in.gr/greece/education/article/?aid=1231102922
Για τα ελληνικά ούτε λόγος ... Όσα δε φτάνει η αλπού ...
~~~~~~~~~~@~~~~~~~~~~
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
4 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Σκέψεις, αναλύσεις, προτάσεις και - κυρίως - δράση με εποικοδομητική διάθεση
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις